Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FTR-132 | HASTA PSİKOLOJİSİ VE KİŞİLER ARASI İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
öğrencilere hasta psikolojisi ve kişiler arası iletişim alanında kapsamlı bir bilgi ve beceri seti kazandırmaktır
1 | Hasta Psikolojisinin Temel Kavramlarını anlayabilme |
2 | Hastaların İhtiyaçlarını tanımlayabilme |
3 | Etkili İletişim Tekniklerini kullanabilme |
4 | Hastaların Psikolojik Durumlarını değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
yok
yok
Hasta psikolojisinin temel kavramlarını anlamak ve hastaların psikolojik durumlarına uygun destek sağlamak. Etkili kişiler arası iletişim becerilerini geliştirmek, özellikle hasta ve sağlık çalışanı arasında güvenli, empatik ve destekleyici bir iletişim ortamı kurmak. Hastaların psikolojik ihtiyaçlarını ve duygusal durumlarını doğru bir şekilde değerlendirebilmek. Kriz anlarında ve zor hasta ilişkilerinde, uygun iletişim teknikleri ve müdahaleleri kullanarak, etkili bir destek sağlamak.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Hasta Psikolojisinin Temelleri | ||
3 | Psikolojik İhtiyaçlar ve Hastaların Ruhsal Durumu | ||
4 | Kişiler Arası İletişim: Temel Kavramlar ve Kurallar | ||
5 | Hasta ile Etkili İletişim Kurma | ||
6 | Hasta Psikolojisinde Güven ve İtibar Oluşumu | ||
7 | Bedensel Duygular ve Hasta Psikolojisi | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Psikolojik Destek Sağlama ve Psikoterapi Temelleri | ||
10 | Kriz Durumları ve Acil Müdahale Stratejileri | ||
11 | Psiko-sosyal Destek ve Aile İletişimi | ||
12 | Psikolojik Değerlendirme ve İletişim | ||
13 | Hasta İle İletişimde Etik Sorunlar | ||
14 | Kişiler Arası İletişimde Kültürel Farklılıklar | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | yarıyıl sonu sınavı |
Psychiatric Nursing: Assessment, Care Plans, and Medications" – Judith M. Schultz ve Shirley A. Harkness The Art of Communication in Nursing and Health Care: An Interdisciplinary Approach" – Eleanor J. Sullivan
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 1 | 1 |