Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FTR-216 | KORUYUCU FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
bu dersin amacı, öğrencileri koruyucu fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilgi ve becerilerle donatarak, hastalıkların önlenmesi ve var olan sağlık sorunlarının tedavi edilmesi için gerekli olan yöntemleri öğretmektir.
1 | koruyucu fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini anlayacak ve uygulama becerisine sahip olabilme |
2 | fiziksel aktivite ve egzersizin sağlık üzerindeki etkilerini değerlendirebilme |
3 | hastalıkların önlenmesi ve tedavi sürecinde fizyoterapistlerin rolünü kavrayabilme |
4 | bireylerin fiziksel sağlığını iyileştirme ve koruma için çeşitli rehabilitasyon tekniklerini kullanabilme |
Birinci Öğretim
yok
yok
koruyucu fizyoterapi, fiziksel aktiviteler, egzersizler, rehabilitasyon teknikleri, hastalık öncesi ve sonrası durumlarda fizyoterapistin rolü, toplum sağlığı, risk faktörleri, fiziksel aktivite ile sağlık ilişkisi, kas-iskelet sistemi problemleri ve rehabilitasyonu, kardiyovasküler ve solunum rehabilitasyonu, ergonomi, pediatrik ve geriatri rehabilitasyonu gibi konuları kapsar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Koruyucu fizyoterapinin tanımı, önemi ve temel ilkeleri. | ||
3 | Fiziksel aktivitenin sağlık üzerindeki etkileri. | ||
4 | Egzersiz türleri ve fizyoterapi ile tedavi yöntemleri. | ||
5 | Kas-iskelet sistemi problemleri ve rehabilitasyonu. | ||
6 | Kardiyovasküler hastalıkların rehabilitasyonu. | ||
7 | Solunum sistemine yönelik rehabilitasyon teknikleri. | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Ergonominin sağlığa etkisi ve işyeri ergonomisi. | ||
10 | Çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları. | ||
11 | Yaşlı bireylerde fizyoterapi ve rehabilitasyon. | ||
12 | Sporcularda fizyoterapi ve sakatlık rehabilitasyonu. | ||
13 | Rehabilitasyon sürecinin planlanması ve değerlendirilmesi. | ||
14 | vaka çalışmaları. | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | yarıyıl sonu sınavı |
Çolak, İ., & Yılmaz, İ. (2018). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Uygulamaları. Nobel Tıp Kitabevi. Akman, M., & Altay, Z. (2020). Koruyucu Fizyoterapi. Bilimsel Tıp Yayıncılığı.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |