Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRD-104 | TÜRK DİLİ-II | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Sözlü anlatımda dil bilincine sahip bir birey olarak dili etkili, doğru ve güzel kullanabilme, konuşma türlerine uygun konuşma metinleri hazırlayabilme, konuşma yöntemlerini uygulayabilme ve sunum yapma ile ilgili beceri, tutum, alışkanlık ve yetkinlik kazandırmaktır.
-
1 | Cümleyi oluşturan unsurları kavrar |
2 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanma becerisi kazanır |
3 | Yazılı ve sözlü olarak duygu ve düşüncelerini en güzel şekilde ifade etme becerisi kazanır |
4 | Yazılı ve sözlü kompozisyon türleri hakkında bilgi sahibi olur |
5 | Türkçeyi doğru ve güzel bir biçimde kullanabilme becerisi kazanır |
6 | Kültürel değerlerine ve ana diline sahip çıkar |
7 | Bilimsel, yaratıcı, sorgulayıcı, yorumlayıcı ve yapıcı düşünme alışkanlığı kazanır |
turk dili I
Yok
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Cümlenin öğeleri | ||
2 | Cümle türleri | ||
3 | Anlatım bozuklukları | ||
4 | Anlatım bozuklukları | ||
5 | Anlatım bozuklukları | ||
6 | Kompozisyon ile ilgili genel bilgiler | ||
7 | Kompozisyon yazmada kullanılacak plan | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kompozisyonda anlatım şekilleri | ||
10 | Yazılı kompozisyon türleri | ||
11 | Yazılı kompozisyon türleri | ||
12 | Yazılı kompozisyon türleri | ||
13 | Sözlü anlatım türleri | ||
14 | Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar. | ||
15 | Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar. | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
imla Kılavuzu, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, 2010. KORKMAZ, Zeynep, İsmail Parlatır, Ahmet B. Ercilasun, Hamza Zülfikar, Tuncer Gülensoy, Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2001. KOLCU, Hasan, Türk Dili, Umuttepe Yayınları, Kocaeli, 2010. EMRE, İsmet, Üniversiteler İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgisi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2008. Ergin, Muharrem, Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınları, 2002. Özen, Mustafa Nihat, Yazmak Sanatı ve Kompozisyona Giriş, İstanbul, 1971. Özdemir, Emin, Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Remzi Kitabevi, Ocak 1999.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 63 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |