Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EEY-225 | MİMARLIK VE BİNA BİLGİSİ | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrenciye, mimarlık ve mimarlık pratiği hakkında bilgiler vermek, mimarlıkta planlama ve tasarlama süreçlerini tanıtmak, insan-çevre ilişkisi, bina-çevre ilişkisini açıklamak, mekan oluşumuyla ilgili bilgi vermek.
Öğr. gör. Ersoy KABADAYI
1 | Mimarlık bilim ve uygulama alanını özetleyebilecekler, bir binanın bileşenlerini ve bina tipolojilerini sınıflandırabilecekler. |
2 | Binalarda işlev-form ilişkisini açıklayabilecekler, kent dokusu içinde tanıyabilecekler. |
3 | İşlev-arsa-yapı ilişkisinin açık ve kapalı alan bağlamında değerlendirebilecekler. |
4 | Binanın dış mekanla olan ilişkilerini işlev, topografya, ulaşım vb kısıtlayıcılar çerçevesinde kurabilecekler, görsel tekniklerle ifade edebilecekler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Konut, eğitim, yönetim, sağlık, kültür vb. bina tipolojilerinin analizi. Bina formunun kent mekânı, kent dokusu içinde incelenmesi. Arsa büyüklüğü ve formu ile bina formu etkileşimleri. Bina iç ve dış mekân ilişkileri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Mimarlık ve kent; Kent ve mimarlık; Toplun ve kent, mimarlık. | ||
2 | Mimarlık nedir? | ||
3 | Binalarda işlev, form, mekan; iç-dış mekan ilişkisi. | ||
4 | Binalarda işlev, form, mekan; iç-dış mekan ilişkisi. | ||
5 | Binalarda işlev, form, mekan; iç-dış mekan ilişkisi. | ||
6 | Binalarda işlev- doğal ve yapay kentsel çevre (ulaşım, açık alan, iklim, topografya vb.) ilişkisi. | ||
7 | Binalarda işlev- doğal ve yapay kentsel çevre (ulaşım, açık alan, iklim, topografya vb.) ilişkisi. | ||
8 | Arasınav. | ||
9 | Mimari akımlar, arayüzler; cephe öğeleri, biçim ve organizasyonları. | ||
10 | Mimari akımlar, arayüzler; cephe öğeleri, biçim ve organizasyonları. | ||
11 | Konut tipleri (kat, mekan organizasyonu, strüktür vb). | ||
12 | Konut tipleri (kat, mekan organizasyonu, strüktür vb). | ||
13 | Uygulama. | ||
14 | Uygulama. | ||
15 | Genel Değerlendirme. | ||
16 | Final Sınavı. |
İnceoğlu, İ., 1990, Mimarlık Bilgisi, YTÜ Mimarlık Fak. Yayını, İstanbul Mardan, E., 2001, Kent Belleğinin Oluşumunda Mimarlık Yapıtları, Mimarlık Dergisi, 298, S.47-49
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 |