GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EEY-225 MİMARLIK VE BİNA BİLGİSİ Ders 2 4 4,00

Önlisans


Türkçe


Öğrenciye, mimarlık ve mimarlık pratiği hakkında bilgiler vermek, mimarlıkta planlama ve tasarlama süreçlerini tanıtmak, insan-çevre ilişkisi, bina-çevre ilişkisini açıklamak, mekan oluşumuyla ilgili bilgi vermek.


Öğr. gör. Ersoy KABADAYI


1 Mimarlık bilim ve uygulama alanını özetleyebilecekler, bir binanın bileşenlerini ve bina tipolojilerini sınıflandırabilecekler.
2 Binalarda işlev-form ilişkisini açıklayabilecekler, kent dokusu içinde tanıyabilecekler.
3 İşlev-arsa-yapı ilişkisinin açık ve kapalı alan bağlamında değerlendirebilecekler.
4 Binanın dış mekanla olan ilişkilerini işlev, topografya, ulaşım vb kısıtlayıcılar çerçevesinde kurabilecekler, görsel tekniklerle ifade edebilecekler.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Konut, eğitim, yönetim, sağlık, kültür vb. bina tipolojilerinin analizi. Bina formunun kent mekânı, kent dokusu içinde incelenmesi. Arsa büyüklüğü ve formu ile bina formu etkileşimleri. Bina iç ve dış mekân ilişkileri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Mimarlık ve kent; Kent ve mimarlık; Toplun ve kent, mimarlık.
2 Mimarlık nedir?
3 Binalarda işlev, form, mekan; iç-dış mekan ilişkisi.
4 Binalarda işlev, form, mekan; iç-dış mekan ilişkisi.
5 Binalarda işlev, form, mekan; iç-dış mekan ilişkisi.
6 Binalarda işlev- doğal ve yapay kentsel çevre (ulaşım, açık alan, iklim, topografya vb.) ilişkisi.
7 Binalarda işlev- doğal ve yapay kentsel çevre (ulaşım, açık alan, iklim, topografya vb.) ilişkisi.
8 Arasınav.
9 Mimari akımlar, arayüzler; cephe öğeleri, biçim ve organizasyonları.
10 Mimari akımlar, arayüzler; cephe öğeleri, biçim ve organizasyonları.
11 Konut tipleri (kat, mekan organizasyonu, strüktür vb).
12 Konut tipleri (kat, mekan organizasyonu, strüktür vb).
13 Uygulama.
14 Uygulama.
15 Genel Değerlendirme.
16 Final Sınavı.

İnceoğlu, İ., 1990, Mimarlık Bilgisi, YTÜ Mimarlık Fak. Yayını, İstanbul Mardan, E., 2001, Kent Belleğinin Oluşumunda Mimarlık Yapıtları, Mimarlık Dergisi, 298, S.47-49



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Sunma 5 2 10
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Ev Ödevi 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 118

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3 3
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek