GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EEYS-102 HALKLA İLİŞKİLER VE ÖRGÜT. İLET. Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Halkla ilişkiler kavramı, kuramları ve ilkeleri tanıtılarak, başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturma, örgütsel iletişimin örgütün devamlılığı ve başarısı için öneminin ortaya konması ve örgütlerde karşılaşılan iletişim kaynaklı sorunların teşhisi ve çözümlenmesi konusunda bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Bayram Zehir


1 Halkla ilişkilerle ilgili tarihsel süreci özetler.
2 Halkla ilişkiler ve ilgili kavramların anlamlarını ayırt eder.
3 Kurumların hedef kitleleri ile iyi iletişim kurabilmeleri için uygun mesaj stratejileri kullanır ve doğru mecraları belirler.
4 Halkla ilişkilerle ilgili kuramları tartışır ve bu kavramlar üzerinden örnekler verir.
5 İletişimin tarifini yapabilecek, gerekliliğini ve günlük hayattaki önemini kavrayabilecektir.
6 Örgütlerde iletişim sürecini açıklar.
7 Örgütlerde iletişim biçimlerini açıklar.

Birinci Öğretim


Ön koşul bulunmamaktadır.


Yok


Dersin içeriği; Halkla İlişkilerin Tanımı, Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, Proaktif ve Reaktif Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Ajansları ve Kurum İçi Halkla İlişkiler Birimi, Halkla İlişkiler Projeleri, Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı, Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkilerin Yeri, Kurumsal Kimlik, Kurum İçi İletişim, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İtibar Yönetimi, Sorun Yönetimi, Risk Yönetimi, Kriz Yönetimi, Sponsorluk, Kurumsal Reklamcılık, Lobicilik, Uluslararası Halkla İlişkiler, Kamu Diplomasisi, Finansal Halkla İlişkiler, Halkla İlişkilerde Etik, Halkla İlişkiler Kuruluşları, İletişim kavramı ve süreci, etkili iletişim ve tutum değiştirme süreci, örgüt/ örgütsel iletişim kavram ve amaçları, örgütlerde iletişim biçim ve araçları, örgütsel çatışma, örgütlerde ses davranışı, örgütsel sessizlik, örgütsel iletişim ve liderlik konularını kapsamaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Örgütlerde İletişim Biçimleri ve Araçları nelerdir?
2 İletişimde Empati ve dinleme becerisi, Bireyler arası İletişim
3 Halkla ilişkilerin tanımı, içeriği, uygulama alanı
4 Halkla ilişkiler karması; Duyurum, Kurumsal reklam, Basın sözcülüğü, Kamu yararına faaliyetler, Lobicilik, Yönetim danışmanlığı,
5 Halkla ilişkilerde araştırma, araştırmanın stratejik planlamadaki rolü
6 Kurum içi halkla ilişkiler, Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları
7 Halkla ilişkiler yönetim süreci: problemin tanımı, durum analizi, araştırma süreci: biçimsel ve biçimsel olmayan metodlar.
8 Halkla ilişkiler yönetim süreci: problemin tanımı, durum analizi, araştırma süreci: biçimsel ve biçimsel olmayan metodlar.
9 Halkla ilişkilerde planlama ve programlama, stratejik yönetim: strateji ve taktiklerin belirlenmesi, Programın yazılması: program planı, hedef kitlenin belirlenmesi, bütçeleme ve programın öntestinin yapılması
10 Halkla ilişkiler programının uygulanması
11 Halkla ilişkiler programının değerlendirilmesi
12 Sağlık İletişimi-Halkla İlişkiler uygulamaları örnek olaylar
13 Örgütlerde iletişim sürecinin işleyişi, iletişim biçimleri ve araçları
14 Örgütlerde iletişimi geliştirme yolları ve örgütlerde etkili iletişimi engelleyen faktörler

Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Prof. Dr. Ayla Okay, Prof. Dr. Aydemir Okay (2014), Der Yayınları Örgütsel İletişim, Prof. Dr. Hasan Tutar, 2021, Umuttepe Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Programa ait genel staj koşullarına tabidir.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek