GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OSD-02 İŞ AHLAKI VE DEĞERLER EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 2,00

Önlisans


Türkçe


İş dünyasında yaşanan olumsuz gelişmeler, doğal kaynakların sürdürülebilirlik sorunları, çevre sorunları ve iş ahlakına ilişkin değer yargılarının yozlaşması sorunları çerçevesinde iş ahlakı, etik değerler ve sosyal sorumluluklara ilişkin öğrencilerin bilgilendirilmesi, farkındalık ve duyarlılıklarının artırılması.


Öğr. Gör. Dr. Gül SARIKAYA


1 Ahlak kavramını, kuramlarını ve kaynaklarını öğrenir
2 İş ahlakı, çalışma ahlakı ve meslek ahlakı kavramları hakkında bilgi sahibi olur
3 İş hayatındaki etik ilkeler ve etik dışı davranışları öğrenir
4 Yönetici ahlakı, yozlaşmanın oluşturduğu sorunlar irdelenir
5 Milli ve manevi değerlerimizin önemi kavranmış olur

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ahlakın tanımı, Ahlak teorileri, İş ahlakı, sosyal sorumluluk, iş hayatında etik ilkeler ve etik dışı davranışlar, değerler eğitimi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders izlencesi, ders işleyiş yöntemi, sınav ve ölçme değerlendirme kriterleri hakkında genel bilgiler verilmesi. Giriş. Ahlakın tanımı, ahlak-özgürlük ilişkisi, Ahlak-din ilişkisi
2 Ahlak teorileri
3 Milli ve manevi değerlerimiz
4 İş ahlakının tanımı ve tarihsel gelişimi
5 Çalışma ve meslek ahlakı kavramı
6 İş ahlakı ve sosyal sorumluluk
7 İş hayatındaki etik ilkeler
8 Ara sınav
9 İş hayatındaki etik dışı davranışlar
10 Kurumsal ahlak ve Yönetici ahlakı
11 Çalışanlar açısından iş ahlakı
12 Ahilikte iş ahlakı
13 Meslek etiği ve ilkeleri
14 Örnek olay incelemesi
15 Örnek olay incelemesi
16 Yarıyıl sonu sınavı

- Mustafa Çakmak (ed.), İş Ahlakı ve Değerler Eğitimi, Pegem Akademi, 2017 - Nuran Öztürk Başpınar, Demet Çakıroğlu, Meslek Etiği, Nobel Yayıncılık, 2017 - Ömer Torlak, Figen Dalyan, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Etik, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2014 - Çetin Bektaş, “İşletmelerde İş Ahlakı”, Uluslararası İşletme ve Yönetim Dergisi, 3(3), 2015, 327-363 - İbrahim Durak, Atilla Yücel, “Ahiliğin Sosyo-ekonomik Etkileri ve Günümüze Yansımaları”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 2010, 151-168.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 63

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 2 2 1 1 2 2 2 2
ÖÇ 2 2 2 1 2 2 2 2 2
ÖÇ 3 2 2 1 2 2 2 2 2
ÖÇ 4 2 2 1 2 2 2 2 2
ÖÇ 5 2 2 1 2 2 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek