Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDB-101 | TÜRK DİLİ-I | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türk Dili dersinin amacı, bu dersi alan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.
Öğr. Gör. İlker AVCIOĞLU
1 | Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini ve önemini fark eder. |
2 | Türk dilinin tarihi gelişim evrelerini bilir. |
3 | Türk dili tarihi hakkında genel bilgilere hakim olur. |
4 | Sözlü ve yazılı anlatımda sözcüklerin işlevinin farkında olur. |
5 | Türkçenin ses ve yapı özelliklerini öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dilin tanımı, dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi, dil-kültür münasebeti, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin gelişmesi ve tarihi evreleri, Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar, Türkiye Türkçesindeki ses olayları, ve Türkçenin yapı özellikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dilin tanımı, dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi, dil-kültür münasebeti. | ||
2 | Türkçenin yeryüzündeki diller arasındaki yeri ve önemi. | ||
3 | Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları | ||
4 | Türk dilinin gelişim evreleri I (Eski Türkçe ve Orta Türkçe Dönemi). | ||
5 | Türk dilinin gelişim evreleri II (Kuzey-Doğu Türkçesi ve Batı Türkçesi Dönemi) | ||
6 | Türkçenin ses özellikleri ve ses olayları. | ||
7 | Genel tekrar. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Türkçenin yapı özellikleri. | ||
10 | Türkçenin yapı özellikleri | ||
11 | Cümlenin unsurları. | ||
12 | Cümlenin unsurları (Uygulama) | ||
13 | Cümle çeşitleri. | ||
14 | Cümle tahlili. | ||
15 | Cümle tahlili | ||
16 | Final sınavı |
Doç.Dr. İsmet Emre (Editör), Üniversiteler İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgisi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2008. Zeynep Korkmaz, İsmail Parlatır, Ahmet B. Ercilasun, Hamza Zülfikar, Tuncer Gülensoy, Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2001. Nurettin Demir, Emine Yılmaz, Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2009.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 7 | 2 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Gösterme | 11 | 1 | 11 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 59 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |