Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GTP-113 | GENEL MİKROBİYOLOJİ | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı; genel mikrobiyoloji bilgi ve becerilerinin öğretilmesidir.
1 | Bu dersin sonunda öğrenci, mikroorganizmanın tanımını yapar ve mikroorganizmaların yararları ve zararları, mikroorganizmaları sınıflandırma sistematiği ile mikroorganizmaları isimlendirme sistematiğini kavrar. |
2 | Mikroorganizma çeşitleri (Bakteriler, mayalar ve küfler) ve özellikleri, mikroorganizmaların morfolojileri, hücre yapıları ve gelişmesini açıklar. |
3 | Mikrobiyal gelişmenin kontrolü ve mikroorganizmaların çoğalması konularını öğrenir. |
4 | Mikroorganizmalarda madde değişimi, mikrobiyal ekoloji, mikroorganizmaların genetiği ve kalıtsal değişim konularını bilir. |
5 | Aseptik teknik, sterilizasyon, mikroskop ve çeşitleri, boyama yöntemleri, saf kültür teknikleri, besiyerleri, mikrobiyolojik sayım yöntemleri, membran filtrasyon yöntemi ve anaerobik kültür teknikleri konularını teorik olarak öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin içeriği; Mikroorganizmanın tanımı, mikroorganizmaların yararları ve zararları, mikroorganizmaları sınıflandırma sistematiği, mikroorganizmaları isimlendirme sistematiği, mikroorganizma çeşitleri (Bakteriler, mayalar ve küfler) ve özellikleri, mikroorganizmaların morfolojileri, hücre yapıları, gelişmesi, mikrobiyal gelişmenin kontrolü, mikroorganizmaların çoğalması, mikroorganizmalarda madde değişimi, mikrobiyal ekoloji, mikroorganizmaların genetiği ve kalıtsal değişim, bunun yanında aseptik teknik, sterilizasyon, mikroskop ve çeşitleri, boyama yöntemleri, saf kültür teknikleri, besiyerleri, mikrobiyolojik sayım yöntemleri, membran filtrasyon yöntemi ve anaerobik kültür teknikleri hakkında teorik bilgi verilmesidir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyolojiye Giriş, Mikroorganizmalar, Mikroorganizmaları Sınıflandırma Sistematiği, Mikroorganizmaları İsimlendirme Sistematiği, Bakterilerin Hücre Yapıları, Bakterilerin Mikroskopta Görünüşlerine Göre (Morfolojik) Sınıflandırılmaları | Yok | Yok |
2 | Bakterilerin Gelişimine Etki Eden Faktörler, Hava (Oksijen), Sıcaklık, pH Değeri, Su Aktivitesi, Ozmotik Basınç | Yok | Yok |
3 | Bakterilerin Çoğalmaları, Gıdalarda Bulunan Önemli Bakteriler | Yok | Yok |
4 | Mayaların Mikroskopta Görünüşlerine (Morfoloji) Göre Sınıflandırılmaları, Mayaların İsimlendirilmesi, Mayaların Gelişimine Etki Eden Faktörler | Yok | Yok |
5 | Mayaların Çoğalması, Eşeyli Çoğalma, Eşeysiz Çoğalma, Gıdalarda Bulunan Önemli Mayalar | Yok | Yok |
6 | Küflerin Mikroskopta Görünüşlerine (Morfoloji) Göre Sınıflandırılmaları, Küflerin İsimlendirilmeleri, Küflerin Gelişimine Etki Eden Faktörler | Yok | Yok |
7 | Küflerin Çoğalması, Gıdalarda Bulunan Önemli Küfler | Yok | Yok |
8 | Ara Sınav (1 Hafta) | Yok | Yok |
9 | Mikrobiyal Gelişmenin Kontrolü | Yok | Yok |
10 | Mikroorganizmalarda Madde Değişimi | Yok | Yok |
11 | Mikrobiyal Ekoloji, Mikroorganizmaların Genetiği ve Kalıtsal Değişim | Yok | Yok |
12 | Aseptik Teknik, Sterilizasyon | Yok | Yok |
13 | Mikroskop ve Çeşitleri, Boyama Yöntemleri | Yok | Yok |
14 | Saf Kültür Teknikleri, Besiyerleri | Yok | Yok |
15 | Küf ve Mayaların Morfolojileri, Mikrobiyolojik Sayım Yöntemleri | Yok | Yok |
16 | Membran Filtrasyon Yöntemi, Anaerobik Kültür Teknikleri | Yok | Yok |
17 | Final Sınavı (2 Hafta) | Yok | Yok |
Genel Mikrobiyoloji ve Laboratuvar Kılavuzu/Prof. Dr. Selma GÜVEN, Doç. Dr. Nükhet N. DEMİREL ZORBA/Nobel Akademik Yayıncılık, 2023 Genel Mikrobiyoloji, Gıda Teknolojisi, 420YB0002, MEB, Ankara, 2011
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 7 | 1 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 |