Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ-102 | GIDA MUHAFAZA YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerin gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik bozulmaları, bu bozulmaların engellenmesi adına kullanılan temel ve yenilikçi yöntemlerin mekanizmaları ve gıda üzerine etkileri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
1 | Gıda bozulmaları hakkında bilgi sahibi olur |
2 | Gıdaların ısıl işlemler ile muhafazasını kavrar |
3 | Gıdalarda düşük su aktivitesi, düşük pH uygulamalarını bilir |
4 | Gıda katkı maddeleri, ışınlama gibi yöntemler hakkında fikir sahibi olur |
5 | Yenilikçi gıda muhafaza yöntemlerini bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gıdalarda bozulma çeşitleri, Gıda muhafazada ısıl işlemler (Yüksek sıcaklık ve soğuk uygulamaları), MAP paketleme, düşük su aktivitesi ile muhafaza, düşük pH ile muhafaza, Işınlama ile muhafaza, Doğal ve yapay kimyasallar ile muhafaza, Yeni yöntemler ve Engel Kavramı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Gıda muhafazası ve bozulma | ||
2 | Gıdalarda fiziksel bozulmalar | ||
3 | Gıdalarda kimyasal ve biyokimyasal bozulmalar | ||
4 | Gıdalarda mikrobiyolojik bozulmalar | ||
5 | Gıda muhafazasında ısıl işlemler | ||
6 | Gıdaların soğukta muhafazası | ||
7 | Gıdaların dondurarak muhafazası | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Gıdaların kurutularak muhafazası | ||
10 | Gıdaların düşük su aktivitesi ile muhafazası | ||
11 | Gıdaların düşük pH muhafazası | ||
12 | Modifiye atmosfer paketleme | ||
13 | Gıdaların doğal ve yapay kimyasallar ile muhafazası | ||
14 | Gıdaların ışınlama ile muhafazası | ||
15 | Yeni yöntemler ve engel kavramı |
Cemeroğlu, B. (2017). Meyve ve sebze işleme teknolojisi-1. Bizim Grup Basımevi Ajans Tanıtım Org. Paul Singh, R., Helman, D.R., Baysal, T., ve İçier, F. (2015). Gıda Mühendisliğine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık. Ray, B., Bhunia, .A ve Heperkan, D.(2016).Temel Gıda mikrobiyolojisi. CRC Press Beşinci basımdan çeviri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 |