GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDB-102 TÜRK DİLİ II Ders 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Edebiyat ve düşünce dünyasıyla ilgili eserleri okuyup inceleyebilme ve retorik uygulamalar yapabilmek; yazılı kompozisyon türlerini tanımak ve bunlarla ilgili uygulamalar yapmak; dil yanlışlarının farkında olmak ve bunları düzeltebilmek, ilmî yazıların hazırlanmasında uyulacak kuralları bilmek ve bunları uygulayabilmek, noktalama işaretlerini ve yazım kurallarını doğru uygulayabilmek, Türk ve dünya edebiyatlarından ve düşünce tarihinden seçilmiş metinlere dayanılarak öğrencinin doğru ve güzel konuşma, yazma yeteneğini geliştirebilmek.


Öğretim Görevlisi Dr. Esma KÜÇÜK


1 Doğru ve iyi cümle kurabilme, etkili ve güzel konuşma ve yazma yeteneği geliştirebilme.
2 Yazılı kompozisyon türlerini tanımak ve bunlarla ilgili dil kurallarına uygun uygulama yapabilme.
3 Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım türlerini kavrayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


noktalama işaretleri, sözcük türleri, kompozisyon ve paragraf bilgisi, sözlü anlatım türleri(Nutuk, konferans, açık oturum, münazara, sempozyum, panel), yazılı anlatım türleri( Makale, Deneme, Fıkra, Eleştiri, Röportaj, Anı/Hatıra, Gezi Yazısı, Yaşam öyküsü, Öz yaşam öyküsü ).


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtımı. Noktalama işaretleri ve yazım kuralları.
2 Noktalama işaretleri ve yazım kuralları,
3 Noktalama işaretleri ve yazım kuralları uygulamaları
4 sözcük türleri
5 sözcük türleri
6 sözcük türleri uygulamaları
7 Noktalama işaretleri, yazım kuralları, sözcük türleri uygulamaları ns
8 Ara sınav
9 Kompozisyon, paragraf çeşitleri.
10 sözlü anlatım türleri(Nutuk, konferans, açık oturum)
11 sözlü anlatım türleri( münazara, sempozyum, panel)
12 yazılı anlatım türleri( Makale, Deneme, Fıkra, Eleştiri, Röportaj)
13 yazılı anlatım türleri( Anı/Hatıra, Gezi Yazısı, Yaşam öyküsü, Öz yaşam öyküsü )
14 Yazılı ve sözlü anlatım uygulamaları
15 Yazılı ve sözlü anlatım uygulamaları
16 Final Sınavı

Fevziye Abdullah Tansel, İyi ve Doğru Yazma Usulleri III, Kubbealtı Akademi Yay., İstanbul 1987. Hamza Zülfikar, Doğru Yazma ve Konuşma Bilgileri I, Ankara 2009. İsmail Parlatır-vd., Türk Dili (Sözlü ve Yazılı Anlatım Türleri ile Anlatım Teknikleri), Ekin Yay., Bursa 2010. Muharrem Ergin, Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yay., 20 b., İstanbul 1993. Mustafa Aça- vd., Türk Dili ve Kompozisyon, Kültür Ajans Yay., Ankara 2011. Zeynep Korkmaz-vd., Türk Dili ve Kompozisyon, Ekin Yay. 2. b., Bursa 2007. DERS ARAÇLARI: Konularla uyumlu bir biçimde haritalar ve bilgisayar teknolojileri.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Bütünleme Sınavı 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 10 1 10
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 4 5 5 4 4 5 5 5 4 4 4 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 4 5 4 4 5 4 5 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek