Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇMT-105 | TEMEL TASARIM İLKELERİ | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Temel tasar tanımı ve kapsamını açıklayarak, temel tasar ögeleri ve ilkeleri hakkında bilgi vermek. Bu öge ve ilkeleri kullanarak soyut tasarımlar yapılmasını sağlayarak görsel algıyı arttırmak, tasarım becerisini geliştirmek ve aynı zamanda sanatsal bakış açısı kazandırmak.
Öğr. Gör. Dr. Elif Öztürk Gül
1 | 1.Tasar, tasarı, tasarım kavramlarını açıklayabilir. |
2 | 2. Tasarımında renk teorisine hakim olur. |
3 | Tasarımında doku farklılıklarını görselleştirir |
4 | Tasar Ögelerini açıklayabilir. Nokta, çizgi, düzlem, şekil, biçim gibi tasar öğelerini tanımlar gibi tasar öğelerini tanımlar. |
5 | .Temel Tasar İlkelerinin neler olduğunu açıklayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tasarımın temel öğeleri: nokta, çizgi, leke, biçim, doku, renk, ölçü, yön; yeni biçim üretme yöntemleri ve temel tasarım ilkeleri (Tekrar-ritim, Uygunluk-zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) kullanılarak 2 boyutlu ve 3 boyutlu soyut anlatımların kazanımı.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel tasarım ana öğe ve ilkelerinden bahsedilmesi. | ||
2 | TASAR ÖGELERİ ( Nokta, çizgi, düzlem, biçim, renk-doku, ışık-gölge, ölçü-oran, aralık) | ||
3 | TASAR ÖGELERİ ( Nokta, çizgi, düzlem) | nokta- çizgi - düzlem konulu 2 boyutlu uygulama | |
4 | TASAR ÖGELERİ (biçim, ölçü- oran, aralık, yön ) | biçim, ölçü- oran, aralık, yön konularını içeren 2 boyutlu uygulama | |
5 | TASAR ÖĞELLERİ( DOKU) | Doku Konusunu İşleyen 2 boyutlu çalışma | |
6 | TASAR ÖĞELERİ (RENK- IŞIK-GÖLGE) | ||
7 | Görsel Algıda Belirliliği Sağlayan İlkeler , Gestalt Kuramı Yakınlık Benzerlik Kapalılık(tamamlama) Süreklilik (devamlılık) Basitlik Şekil-Zemin | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Temel Tasarım İlkeleri ; (Tekrar-ritim, Uygunluk-zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) | Tasarım ilke ve öğeleri kullanılarak tekrar ilkesini işleyen 2 boyutlu tasarım | |
10 | Temel Tasarım ilkeleri (Tekrar-ritim, Uygunluk-zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) | Temel tasarım öğelerini kullanarak Koram 2 boyutlu çalışması | |
11 | Temel tasarım ilkeleri ve öğeleri ile 3 boyutlu anlatım (Tekrar-ritim, Uygunluk-zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) | Temel tasarım ilkeleri ve öğeleri ile 3 boyutlu (Egemenlik- Uygunluk-Zıtlık- Denge- Birlik )çalışma | |
12 | Temel tasarım ilkeleri ve öğeleri ile 3 boyutlu anlatım (Tekrar-ritim, Uygunluk-zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) | Temel tasarım ilkeleri ve öğeleri ile 3 boyutlu (Egemenlik- Uygunluk-Zıtlık- Denge- Birlik )çalışma | |
13 | Temel tasarım ilkeleri ve öğeleri ile 3 boyutlu anlatım (Tekrar-ritim, Uygunluk-zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) | Temel tasarım ilkeleri ve öğeleri ile 3 boyutlu (Egemenlik- Uygunluk-Zıtlık- Denge- Birlik )çalışma | |
14 | Temel tasarım ilkeleri ve öğeleri ile 3 boyutlu anlatım (Tekrar-ritim, Uygunluk-zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) | Temel tasarım ilkeleri ve öğeleri ile 3 boyutlu (Egemenlik- Uygunluk-Zıtlık- Denge- Birlik )çalışma | |
15 | Temel tasarım ilkeleri ve öğeleri ile 3 boyutlu anlatım (Egemenlik- Uygunluk-Zıtlık- Denge- Birlik ) | Temel tasarım ilkeleri ve öğeleri ile 3 boyutlu (Egemenlik- Uygunluk-Zıtlık- Denge- Birlik )çalışma | |
16 | FİNAL SINAVI |
İlgili öğretim elamanının ders notları Seylan, Ali., 2023. Temel Tasarım, YEM Yayın, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 |
Uygulama/Pratik | 10 | 20 |
Ev Ödevi | 3 | 5 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 75 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | PÇ 38 | PÇ 39 | PÇ 40 | PÇ 41 | PÇ 42 | PÇ 43 | PÇ 44 | PÇ 45 | PÇ 46 | PÇ 47 | PÇ 48 | PÇ 49 | PÇ 50 | PÇ 51 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 5 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |