GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İÇMT-106 İÇ MEKAN TASARIM I Ders 1 2 5,00

Önlisans


Türkçe


İç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır.. Bu ders ile öğrencinin; soyut tasarım fikirlerini küçük ölçekli somut bir mekânla birleştirerek, kullanıcının ihtiyaçlarına cevap veren bir iç mekan projesi oluşturmasını amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Dr. Elif Öztürk Gül


1 İç mekan ve tasarım kavramını tanımlayabilecektir.
2 Kullanıcı profili oluşturabilecek ve kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik iç mekanlar tasarlayabilecektir.
3 İç mekan tasarım elemanlarını kullanabilecek ve mekanda yapılan eylemlere uygun mobilya tasarımı yapabilecektir.
4 Küçük ölçekli bir iç mekan projesini oluşturabilecektir.

Birinci Öğretim


yok


Yok


İnsan, mekân ve mobilya ilişkilerini de kapsayan 3 Boyutlu mekân anlayışının kavranması.. Tasarımın temel ilke ve kurallarının, çevrenin algılanması ve deneyimlenmesi, mekânın kurgulanması bağlamında tartışılmasını içerir. İç mekan tasarımının sorumluluk alanı, tasarı süreci ve tasarım yaklaşımları. Tasarım ve yaratıcılık temelinde form, mekan ve işlev. İç mekan tasarımında insan-mekan ilişkisi bağlamında kullanıcı gereksinmeleri ve kullanıcı boyutları. Bu ders, tasarım prensipleri, iç mekan tasarım elemanları, mekansal çeşitliliğin ve tasarım alternatiflerinin küçük ölçekli bir iç mekan projesinde uygulanması gibi konuları kapsar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, dersin yürütülme biçimi üzerine genel bir bilgi ve içeriğinin açıklanması. İç mekân tasarımı eğitimi, bölümü seçme nedenleri ve beklentiler.
2 İç mekân tasarımı nedir, tanımı, uygulama alanları. İç mekanı tanımlayan temel mimari bileşenler, özellikleri (biçim, konum, yönelim) ve düzenleme biçimleri. Projeler, örnekler, diğer disiplinlerle ilişkiler.
3 İç mimari tasarım süreci ve yaratıcılık. İç mekân tasarımında bakışın (renk, ışık/gölge, geçirgenlik), dokunmanın (doku, örüntü, malzeme), sesin/koklama/tat almanın rolü(biçim, malzeme). Sınıf içi uygulama, serbest okuma üzerine kısa tartışma, atölye çalışması.
4 İç mekân tasarımında eskizin önemi, bir düşünme biçimi ve çevre analizi olarak eskiz. Sınıf içi uygulama, serbest okuma üzerine kısa tartışma, atölye çalışması.
5 Bu ders kapsamında uygulanacak olan İç mekan projesinin tanıtılması Proje teknik çizimi
6 Sunum: Kullanıcı profili oluşturma, kullanıcı ihtiyaçlarını belirleme, konsept ve moodboard oluşturma
7 İşlev kavramı. İşlev şeması oluşturma. Mekân ve işlevleri; mekânda yürütülen aktivitelerin mekân algısıyla ilişkisi. Mekân örgütlenmesinde prensipler. Eylem, eylem alanı kavramları.
8 Ara Sınav
9 Bu ders kapsamında uygulanacak olan İç mekan projesinin planlanma süreci atölye çalışması, plan eskizleri
10 Bu ders kapsamında uygulanacak olan iç mekan projesinin planlanma süreci atölye çalışması, plan eskizleri
11 İç mekan planlama Maket uygulaması
12 İç mekan planlama Maket uygulaması
13 İç mekan planlama Maket uygulaması
14 İç mekan planlama Proje kesit ve görünüşlerinin çizimi
15 İç mekan planlama Proje Kesit ve görünüşlerin çizimi
16 Final Sınavı

1. Neufert, 2016, Yapı Tasarımı, Beta Yayınları, İstanbul. 2. Dodsworth, S., Anderson, S., 2015, İç Mekan Tasarımının Temelleri, Literatür Yayıncılık, İstanbul. 3. Coles, J., House, N., 2012, İç Mimarlığın Temelleri, Literatür Yayıncılık, İstanbul. 4. Ching, F., 2016, İç Mekan Tasarımı (Resimli), Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 5. Ching, F., 2004, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 6. Ching, F., 2014, Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç Çizim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbu 7. Brooker, G., Stone, S., 2011, İç Mekan Tasarımı Nedir, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 8.Bielefeld, B., 2016, Tasarım Fikirleri, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 9.Rasmussen, S., 2016, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, İstanbul. 10.Jormakka, K., 2016, Adım Adım Tasarım Yöntemleri, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Uygulama/Pratik 1 30
Proje Hazırlama 1 70
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Proje Hazırlama 1 70
Proje Sunma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 6 84
Uygulama/Pratik 10 3 30
Problem Çözümü 1 10 10
Proje Hazırlama 2 10 20
Proje Sunma 2 1 2
Toplam İş Yükü (saat) 146

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37 PÇ 38 PÇ 39 PÇ 40 PÇ 41 PÇ 42 PÇ 43 PÇ 44 PÇ 45 PÇ 46 PÇ 47 PÇ 48 PÇ 49 PÇ 50 PÇ 51
ÖÇ 1 2 2 3 4 2 2 3 3 2 3 3 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek