Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇMT(SEÇ)-112 | MİMARLIK VE SANAT TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı Tarihöncesi çağlardan 5. yy.’a kadar uzanan tarihsel gelişim içerisinde kilometre taşı niteliğindeki başlıca sanat ve mimarlık eserlerini sosyal ve kültürel bağlamları içerisinde karşılaştırmalı olarak tanıtarak gerekli tarihsel bilgi altyapısını oluşturmaktır. Bu kapsamda kronolojik bir dizi içerisinde Mimarlık Tarihi’nin kökenlerini oluşturan Tarih öncesi Dönem, Mısır, Mezopotamya ve Anadolu Medeniyetleri ile bunları takip eden Yunan, Helenistik, Etrüsk, Roma ve Geç Antik Dönemlerini temsil eden başlıca sanat ve mimarlık eserleri tanıtılmakta ve yorumlanmaktadır.
ÖĞR. GÖR. DR. ELİF ÖZTÜRK GÜL
1 | Tarihsel süreç içerisinde ele alınan farklı uygarlıklara ait mimari ve sanat eserlerini tanır. |
2 | Mimarlık ve sanat eserlerinin tarih içerisindeki gelişimini, ortaya çıkış süreçlerini eleştirel olarak karşılaştırma becerisi elde eder. |
3 | Yapıtların ait olduğu dönemi ve özelliklerini ayırt eder. |
4 | Mimarlık ve sanat tarihinin terminolojisini öğrenir. |
5 | Tarihsel koşullar ile mimarlık, sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurar |
Birinci Öğretim
YOK
Yok
Bu ders tarih öncesi çağlardan sanat örnekleri ile başlayarak Mezopotamya Uygarlıkları, Grek ve Roma Dönemini ile birlikte Rönesans Dönemi Mimarlık ve Sanatı ile devam ederek Art Nouveau ve modernizmin doğuşuna kadar olan süreyi içermektedir. Avrupa'da Rönesans ve sonrasında gelişen akımların yanı sıra Osmanlı Mimarlığında Klasik Dönem ve sonrası görülen mimarlık akım ve etkileşimler görsel malzemeler eşliğinde öğrencilere sunulmaktadır. Bu süreçte yer alan farklı stillerdeki önemli sembolik binalar, plan, cephe, yapım tekniği ve malzemeleri ile iç mekan özellikleri ve kurguları ile diğer mimari özellikleri detaylı olarak ele alınmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tarih öncesi döneme giriş | ||
2 | Mezopotamya Uygarlıkları; Asurlar, Sümerler, Babiller | ||
3 | Anadolu Uygarlıkları;Hititler | ||
4 | Mısır Uygarlığı ve dönem özellikelri | ||
5 | Yunan Uygarlığı ve dönem özellikleri | ||
6 | Roma Devri: Antik Roma, Bizans | ||
7 | Roma Devri: Antik Roma, Bizans | ||
8 | Ara Sınav haftası- Vizeler | ||
9 | Roman Mimarisi- Romanesk | ||
10 | Gotik Mimari | ||
11 | Rönesans dönemi ve mimari etkileri | ||
12 | Barok mimarisi | ||
13 | Rokoko Dönemi | ||
14 | 19yy Avrupa Mimarisi Aydınlanma Çağı | ||
15 | Art Nouvo – Judgend stil – Stil liberty – Yeni sanat |
Melvin, J., ...izmler, Mimarlığı Anlamak, YEM, İstanbul, 2007. Mutlu, B., Mimarlık Tarihi Ders Notları, Mimarlık Vakfı, 2016. Roth, Leland M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, 2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 80 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 28 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 56 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | PÇ 38 | PÇ 39 | PÇ 40 | PÇ 41 | PÇ 42 | PÇ 43 | PÇ 44 | PÇ 45 | PÇ 46 | PÇ 47 | PÇ 48 | PÇ 49 | PÇ 50 | PÇ 51 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |