GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İÇMT-225 PERSPEKTİF-II Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Köşe Perspektif, Tek Kaçış Noktalı Perspektif, İki Kaçış Noktalı Perspektif, Üç Noktalı Perspektif Çizim Yöntemleri, Işınlar Yöntemi, Böley Yöntemi İle Perspektif Çizim Yöntemlerine Ve Perspektifte Gölgelendirme Konularına Değinilirken, Çizilmiş Bir Resmi Okuyarak Yorumlama Yapabilme Ve Tasarladıklarını Çizim Haline Getirebilme Becerisi Kazandırarak Anlama, Algılayabilme, Anlatabilme Yeteneklerini Geliştirerek, Tasarımlarını Çizimle Aktarabilecek Bilgiler Verilmektedir


Öğretim Görevlisi Hasan GÖREN


1 Farklı bakış açılarına göre mekanın perspektif görünüşünü çizebilir.
2 Mekanın kağıt üzerine aktarılmasında hangi çeşit perspektifi kullanacağını belirler
3 İç ve dış mekanların üç boyutlu görsellerini çizer

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Köşe Perspektif, Tek Kaçış Noktalı Perspektif, İki Kaçış Noktalı Perspektif, Üç Noktalı Perspektif Çizim Yöntemleri, Işınlar Yöntemi, Böley Yöntemi ile Perspektif Çizim Yöntemlerine Ve Perspektifte Gölgelendirme Konularına Değinilirken, Çizilmiş Bir Resmi Okuyarak Yorumlama Yapabilme Ve Tasarladıklarını Çizim Haline Getirebilme Becerisi Kazandırarak Anlama, Algılayabilme, Anlatabilme Yeteneklerini Geliştirerek, Tasarımlarını Çizimle Aktarabilecek Bilgiler Verilmektedir


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Köşe Perspektif yöntemi tanımı ve uygulama yapılması (Tek Kaçış Noktalı Perspektif)
2 Köşe Perspektif yöntemi uygulama yapılması (Tek Kaçış Noktalı Perspektif)
3 Köşe Perspektif yöntemi tanımı ve uygulama yapılması (İki Kaçış Noktalı Perspektif)
4 Köşe Perspektif yöntemi uygulama yapılması (İki Kaçış Noktalı Perspektif)
5 Köşe Perspektif yöntemi tanımı ve uygulama yapılması (Üç Kaçış Noktalı Perspektif)
6 Köşe Perspektif yöntemi uygulama yapılması (Üç Kaçış Noktalı Perspektif)
7 Işınlar yöntemi tanımı ve uygulama yapılması
8 ARA SINAV
9 Işınlar yöntemi uygulama yapılması
10 Işınlar yöntemi uygulama yapılması
11 Böley yöntemi tanımı ve uygulama yapılması
12 Böley yöntemi uygulama yapılması
13 Böley yöntemi uygulama yapılması
14 Perspektifte Paralel Işınlarla Gölgelendirme
15 Perspektifte Paralel Işınlarla Gölgelendirme
16 Final Sınavı

İlgili Öğretim Elemanı Ders Notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37 PÇ 38 PÇ 39 PÇ 40 PÇ 41 PÇ 42 PÇ 43 PÇ 44 PÇ 45 PÇ 46 PÇ 47 PÇ 48 PÇ 49 PÇ 50 PÇ 51
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 5 5 4 5 4 5 4 4 4 4 5 4 4 5 4 5 5 5 4 4 4 5 5 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5
ÖÇ 2 5 5 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5
ÖÇ 3 5 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 5 5 4 4 5 4 5 5 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek