Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇMT-225 | PERSPEKTİF-II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Köşe Perspektif, Tek Kaçış Noktalı Perspektif, İki Kaçış Noktalı Perspektif, Üç Noktalı Perspektif Çizim Yöntemleri, Işınlar Yöntemi, Böley Yöntemi İle Perspektif Çizim Yöntemlerine Ve Perspektifte Gölgelendirme Konularına Değinilirken, Çizilmiş Bir Resmi Okuyarak Yorumlama Yapabilme Ve Tasarladıklarını Çizim Haline Getirebilme Becerisi Kazandırarak Anlama, Algılayabilme, Anlatabilme Yeteneklerini Geliştirerek, Tasarımlarını Çizimle Aktarabilecek Bilgiler Verilmektedir
Öğretim Görevlisi Hasan GÖREN
1 | Farklı bakış açılarına göre mekanın perspektif görünüşünü çizebilir. |
2 | Mekanın kağıt üzerine aktarılmasında hangi çeşit perspektifi kullanacağını belirler |
3 | İç ve dış mekanların üç boyutlu görsellerini çizer |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Köşe Perspektif, Tek Kaçış Noktalı Perspektif, İki Kaçış Noktalı Perspektif, Üç Noktalı Perspektif Çizim Yöntemleri, Işınlar Yöntemi, Böley Yöntemi ile Perspektif Çizim Yöntemlerine Ve Perspektifte Gölgelendirme Konularına Değinilirken, Çizilmiş Bir Resmi Okuyarak Yorumlama Yapabilme Ve Tasarladıklarını Çizim Haline Getirebilme Becerisi Kazandırarak Anlama, Algılayabilme, Anlatabilme Yeteneklerini Geliştirerek, Tasarımlarını Çizimle Aktarabilecek Bilgiler Verilmektedir
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Köşe Perspektif yöntemi tanımı ve uygulama yapılması (Tek Kaçış Noktalı Perspektif) | ||
2 | Köşe Perspektif yöntemi uygulama yapılması (Tek Kaçış Noktalı Perspektif) | ||
3 | Köşe Perspektif yöntemi tanımı ve uygulama yapılması (İki Kaçış Noktalı Perspektif) | ||
4 | Köşe Perspektif yöntemi uygulama yapılması (İki Kaçış Noktalı Perspektif) | ||
5 | Köşe Perspektif yöntemi tanımı ve uygulama yapılması (Üç Kaçış Noktalı Perspektif) | ||
6 | Köşe Perspektif yöntemi uygulama yapılması (Üç Kaçış Noktalı Perspektif) | ||
7 | Işınlar yöntemi tanımı ve uygulama yapılması | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Işınlar yöntemi uygulama yapılması | ||
10 | Işınlar yöntemi uygulama yapılması | ||
11 | Böley yöntemi tanımı ve uygulama yapılması | ||
12 | Böley yöntemi uygulama yapılması | ||
13 | Böley yöntemi uygulama yapılması | ||
14 | Perspektifte Paralel Işınlarla Gölgelendirme | ||
15 | Perspektifte Paralel Işınlarla Gölgelendirme | ||
16 | Final Sınavı |
İlgili Öğretim Elemanı Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | PÇ 38 | PÇ 39 | PÇ 40 | PÇ 41 | PÇ 42 | PÇ 43 | PÇ 44 | PÇ 45 | PÇ 46 | PÇ 47 | PÇ 48 | PÇ 49 | PÇ 50 | PÇ 51 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |