Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MR-106 | TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON İLKELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Koruma bilincinin kavramsal temellerini oluşturmaktır. Dönem içinde yapılacak çalışmalar sayesinde tarihi çevre bilincinin oluşmasının sağlanması ve restorasyon hakkında kuramsal altyapının oluşturulması hedeflenmektedir
Öğr. Gör. M. Alper MERCAN
1 | Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma |
2 | Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenleri teşhis etme |
3 | Restorasyon yöntemlerini ve tekniklerini bilir |
4 | Yapısal koruma yöntemlerini ve tekniklerini bilir |
5 | Ulusal ve uluslararası koruma yasalarını bilir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul yoktur.
Yok
Genel koruma ve kültürel miras kavramlarını tarihsel bir perspektif içinde sunmakta ve çeşitli kuramlar hakkında bilgi vermektedir. Bu doğrultuda koruma kavramı ve boyutlarının tanımlanması, korunması gereken değerlerin açıklanması ve sınıflandırılması, korunması gereken kültür varlıklarının koruma sorunlarının yasal çerçevede anlatılması ve bu çerçevenin geçirdiği evrimin irdelenmesi gerçekleştirilecektir. Ayrıca restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar, restorasyon projesinin hazırlanması ve restorasyon teknikleri genel hatlarıyla açıklanacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Koruma ve restorasyon kavramlarının irdelenmesi. | ||
2 | Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli | ||
3 | Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli | ||
4 | Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri | ||
5 | Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler (iç nedenler) | ||
6 | Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler (dış nedenler) | ||
7 | Restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Restorasyon projesinin hazırlanması | ||
10 | Restorasyon teknikleri | ||
11 | Restorasyon Teknikleri | ||
12 | Tarihi çevre koruma | ||
13 | Tarihi çevre koruma | ||
14 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili örgütlenme, yasalar ve koruma eğitimi | ||
15 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili örgütlenme, yasalar ve koruma eğitimi |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |