GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MR-106 TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON İLKELERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Koruma bilincinin kavramsal temellerini oluşturmaktır. Dönem içinde yapılacak çalışmalar sayesinde tarihi çevre bilincinin oluşmasının sağlanması ve restorasyon hakkında kuramsal altyapının oluşturulması hedeflenmektedir


Öğr. Gör. M. Alper MERCAN


1 Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma
2 Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenleri teşhis etme
3 Restorasyon yöntemlerini ve tekniklerini bilir
4 Yapısal koruma yöntemlerini ve tekniklerini bilir
5 Ulusal ve uluslararası koruma yasalarını bilir.

Birinci Öğretim


Ön koşul yoktur.


Yok


Genel koruma ve kültürel miras kavramlarını tarihsel bir perspektif içinde sunmakta ve çeşitli kuramlar hakkında bilgi vermektedir. Bu doğrultuda koruma kavramı ve boyutlarının tanımlanması, korunması gereken değerlerin açıklanması ve sınıflandırılması, korunması gereken kültür varlıklarının koruma sorunlarının yasal çerçevede anlatılması ve bu çerçevenin geçirdiği evrimin irdelenmesi gerçekleştirilecektir. Ayrıca restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar, restorasyon projesinin hazırlanması ve restorasyon teknikleri genel hatlarıyla açıklanacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Koruma ve restorasyon kavramlarının irdelenmesi.
2 Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli
3 Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli
4 Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri
5 Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler (iç nedenler)
6 Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler (dış nedenler)
7 Restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar
8 Ara Sınav
9 Restorasyon projesinin hazırlanması
10 Restorasyon teknikleri
11 Restorasyon Teknikleri
12 Tarihi çevre koruma
13 Tarihi çevre koruma
14 Kültür varlıklarının korunması ile ilgili örgütlenme, yasalar ve koruma eğitimi
15 Kültür varlıklarının korunması ile ilgili örgütlenme, yasalar ve koruma eğitimi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 58

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 1 3 3 1 1 1 1 1 4 4 2 1 3 5 4 5
ÖÇ 2 1 5 5 1 1 1 1 1 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 1 5 5 1 1 1 1 1 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 1 5 5 1 1 1 1 1 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 1 5 5 1 1 1 1 1 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek