GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MR(SEÇ)-116 TARİHİ YAPILARA İŞLEV KAZANDIRMA Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Önlisans



Bu dersin amacı, kullanım amacını yitirmiş, ancak fiziksel ömrünü tamamlamamış bina ya da bina gruplarının kentsel bellekten silinmeden yeniden yaşama kavuşturulması için, yeni bir işlev kazandırma ya da aynı işlev için çağdaş koşullara uyarlamaya yönelik tasarım ve uygulama sürecinde kuramsal ve kavramsal bilgileri kazandırmaktır.


Şeyma Nur GÜMÜŞ EZDEMİR


1 Var olan bina stoğunun çevresel, ekonomik ve kent belleksel değerinin farkında olur.
2 Fiziksel ömrünü yitirmemiş mimari ürünlerin kullanım ömrünü yitirse de yıkılmadan geri kazanılması gerektiğini savunur.
3 Yeni kullanımlar için uyarlanacak yapıların mevcut koşullarını saptayabilir.
4 Yeniden işlevlendirilmiş ve kabul görmüş örnekleri analiz ederek farklı tasarım yaklaşımlarını ve nedenlerini ayırt edebilir.
5 Diğer dersleri ile bütünleştirerek, mevcut yapılar içinde yeni kullanımlar için yeni tasarım önerilerinde bulunabilir.
6 Yeniden işlevlendirme süreçlerinde yerel ve evrensel değerleri ve yasaları tanımlayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yeniden işlevlendirmenin sürdürülebilir gelişme için çevresel, sosyal ve ekonomik önemi; Fiziksel, ekonomik ve fonksiyonel eskime; Eski yapılara yeni kullanımlar; sanat, sergileme ve farklı amaçlı programlar için uyarlanan mekanlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş, Tanışma, Ders içeriği hakkında hakkında bilgilendirme ve Konu hakkında tartışma
2 Binalarda yapı ömrü ve eskime nedenleri
3 Yeniden işlevlendirmede tasarım yaklaşımları ve stratejiler I
4 Yeniden işlevlendirmede tasarım yaklaşımları ve stratejileri II
5 Yeniden işlevlendirmede tasarım yaklaşımları ve stratejileri III
6 Yeniden işlevlendirmede tasarım yaklaşımları ve stratejileri IV
7 Yeniden işlevlendirilen tarihi yapılarda kullanılabilecek malzeme çeşit, form ve detayları
8 Tarihi yapılarda mekansal ve strüktürel analizlerin yapılması
9 Tarihi yapı iç mekan, yapı elemanlarının incelenmesi, strüktür sisteminin çözümlenmesi
10 Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde önerilebilecek fonksiyon çeşit ve kapsamları
11 Tarihi yapılarda iç mekanlarda bozulma türleri, nedenleri, mekan organizasyonunda ortaya çıkan sorunlar
12 Örnek Yapı İncelemesi-Sunumlar
13 Örnek Yapı İncelemesi-Sunumlar
14 Örnek Yapı İncelemesi-Sunumlar

Eyüce, Ahmet & Eyüce Özen, Design Education for Adaptive -reuse Stella M. Casal, The adaptive re-use of buildings: Rememberence or Oblivion Zeynep Ahunbay, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Beyin Fırtınası 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 4 2 1 4 4 3 4 4 5 5 5 4
ÖÇ 2 3 4 2 1 4 4 3 4 4 5 5 5 4
ÖÇ 3 3 4 2 1 4 4 3 4 4 5 5 5 4
ÖÇ 4 3 4 2 1 4 4 3 4 4 5 5 5 4
ÖÇ 5 3 4 2 1 4 4 3 4 4 5 5 5 4
ÖÇ 6 3 4 2 1 4 4 3 4 4 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek