GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MOTA-121 TASARIMIN MARKALAŞMASI Seçmeli Ders Grubu 1 1 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile; öğrenci ürün pazarlama, marka ve fiyatlandırma çalışmalarını inceleyerek dağıtım kanalları ve tutundurma çalışmalarını inceleme yeterliliği kazandırmak amaçlanmıştır.


Öğr. Gör. Nur KILINÇ


1 Markaya ilişkin temel kavramları sıralar.
2 Markalaşmanın önemini açıklar.
3 Temel marka stratejilerini tanımlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Marka nedir, markalaşma süreci, marka tescil süreci


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Marka tanımı ve tarihsel süreci
2 Markalaşmanın önemi
3 Markaya ilişkin temel kavramlar (marka farkındalığı, marka çağrışımları, markaya yönelik tutum, marka sadakati)
4 Markaya ilişkin temel kavramlar (Marka imajı, Marka kişiliği, Marka kimliği)
5 Marka stratejilerinin belirlenmesi (temel marka stratejileri)
6 Marka stratejilerinin belirlenmesi (marka konumlandırma stratejileri)
7 Marka stratejilerinin belirlenmesi (markanın yeniden konumlandırılmasına yönelik stratejiler)
8 Ara Sınav
9 Marka kararlarının belirlenmesi (markanın görsel ifade tarzının belirlenmesi)

1. Mark Tungate, Modada Marka Olmak: Armani'den Zara'ya Moda Devlerinin Marka Oluşturma Tarzları, Rota Yayınları. 2. Mary Gehlhar (2009). Moda Tasarımcısının İş Kurma Rehberi, Güncel Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 63

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28
ÖÇ 1 4 5 4 4 5 4 4
ÖÇ 2 4 5 5 5 5 4 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek