GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MOTA-110 MODA TRENDLERİ VE ANALİZLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencinin iyi bir gözlem ve piyasa araştırması yaparak hedef kitleyi belirleyebilmesi, hedef kitlenin özelliklerini tespit edebilme, trendleri nelerin belirlediğini ve ne şekilde trendleri takip edebileceğini kavrayabilmesi Moda olan renkleri, kumaşları, aksesuarları, süsleme tekniklerini tespit ederek kendine özgü trendi giysi formlarını belirlemesi ve belirlediği giysi formları için koleksiyon çalışmalarında kullanabileceği tasarım panolarını hazırlayabilmesi amaclanır.



1 Alanı ile ilgili kültürel kavramları bilir.
2 Tasarım kaynaklarından yararlanarak yenilikçi ve özgün fikirler üretir.
3 Özel kullanım amaçlı tasarımlar yapabilir.
4 Kendi koleksiyonunu hazırlayabilir.
5 Taslak, eskiz, ilistürasyon ve teknik resim gibi görsel anlatım tekniklerini uygulayabilir.

Birinci Öğretim



Yok


Trend nedir, Yaratıcıları kimlerdir, Lider markalar ve işletmeler, moda dinamikleri, renkler, kumaş


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.
2 Trend öngörüsü, eğilim sürecini araştırma, trend kelimenin evrimi mood board için tema belirleme
3 Trend öngörüsü, trend analistinin görevi, analist türleri, analistlerin bilgi kaynakları mood board için hedef pazar belirleme.
4 Modada karakterlerin rolü, trend yaratıcıları ve rol modeller(trendsetters), tarz takipçileri, tarz takip şirketleri, kurum içi tarz takip kaynakları, katılmak, gözlemlemek ve taklit etmek, trend saptama ip uçları, trendleri harekete geçirenler, trend gurupları, kült araştırmalar, modada stil danışmanlığı mood board için pazar araştırması yapmak, tüketici tercihlerini belirlemek.
5 Tekstil ve giyim endüstrisinde öngörü, giysi planlama ve programlamada öngörü, moda trendleri için keşfe çıkmak hedef pazarın yaşam felsefesini belirleme.
6 Türkiyede ve dünyada moda pazarındaki lider şirketler ve markalar lider markalardan mood board için rol biçme.
7 Tekstil ve giyim endüstrisinde öngörü, giysi planlama ve programlamada öngörü, moda trendleri için keşfe çıkmak hedef pazarın yaşam felsefesini belirleme.
8 ARA SINAV HAFTASI
9 Modanın trend tahmin şirketlerinden örnekler, günümüz ve gelecek trendleri, modanın geleceği 2024-2025 moda trendlerini hedef pazara uyarlama.
10 Küresel tüketici trendleri tahmini, tüketimin anlamı, tüketici davranışı nedir? 2024 yılı küresel tüketici trendleri tahmini 2025 trendleri hedef pazara uyarlama uygulamaları
11 Moda dinamikleri ve tanımlamaları, renk tahmin ve aşamaları tekstilde gelişmeler, tekstil trend 3 raporları, kumaş ve elyafta moda hedef pazar için belirlenen kumaş, desen ve renkler.
12 Moda dinamikleri ve tanımlamaları, renk tahmin ve aşamaları tekstilde gelişmeler, tekstil trend 3 raporları, kumaş ve elyafta moda hedef pazar için belirlenen kumaş, desen ve renkler
13 Belirlenen eğilimler doğrultusunda özgün bir koleksiyon oluşturmak için tasarım panolarının hazırlanması ve eskiz çalışmalar
14 Mood boardun finalize edilmesi

1. Devlet Kitapları: Moda Resmi ve Giyim Tarihi 2. Sue Jenkyn Jones: Moda Tasarımı 3. Marnie Fogg, Hayalperest: Modanın Tüm Öyküsü 4. Linda Watson. Modaya Yön Verenler 5. Alanla ilgili internet, çeşitli dergi, tez ve makaleler 6. Nazan İpşiroğlu, Mazhar İpşiroğlu, Hayalperest: Sanatta Devrim



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 63

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5
ÖÇ 3 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 4 5 4 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek