Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RTVP-101 | İLETİŞİM | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Öğrencilere, kendi iletişim biçimlerini ve kendilerinin iletişimde güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca; edindikleri etkili iletişim becerileri sayesinde hem kişisel hem de kurumsal başarılarını artırmak hedeflenmektedir. Ders; öğrencilerin iletişim alanıyla ilgili düşünme, analiz etme ve tartışma yetilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Öğr. Gör. Ümmügülsüm ÇETİN
1 | İletişim Kavramı ve İletişim Süreci ile ilgili genel bilgileri edinmek -İletişimin Temel Öğeleri ve Özelliklerini öğrenmek |
2 | İletişim Araçları ve İletişimin İşlevlerinin kavranmasını sağlamak -Kitlesel İletişim ve Kitle İletişim Araçlarını kavrayıp bunların etkileri hakkında fikir yürütebilmek |
3 | İletişim Türlerini öğrenmek - Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirebilmek |
4 | Sözlü ve Sözsüz İletişimde Konuşma ve Dinleyebilme Özelliklerini kazanmak - Kişilerarası İletişimde içinde bulundukları iletişim süreçlerini analiz edebilmek |
5 | Etkili bir iletişim kurmak için etkili bir konuşmada gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygulayabilme -Tutumlar ve sosyal etkilerin iletişim sürecindeki etkisini öğrenip, ikna edici bir iletişim gerçekleştirebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin içeriği; İletişimin ve etkili iletişimin tanımı, unsurları ve özellikleri, kullanılan dil, kendini tanıma, etkili dinleme ve geri bildirim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran etkenler , ikna edici iletişim, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, etkili iletişim teknikleri, iletişimde çatışma ve önlenmesi, sözsüz iletişim becerileri, sosyal yaşamda davranış kuralları; görgü ve nezaket, iletişim uygulamaları ve iletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkilerin benimsenmesini kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İletişim Kavramı ve İletişim Süreci | ||
2 | İletişimin Temel Öğeleri ve Özellikleri | ||
3 | İletişimin İşlevleri ve İletişim Araçları | ||
4 | İletişim Türleri | ||
5 | Sözlü ve Sözsüz İletişimde Konuşma ve Dinleyebilme Özellikleri | ||
6 | Etkili İletişim Kavramı ve Süreci | ||
7 | Tutumlar ve Sosyal Etkiler ve İkna Edici İletişim | ||
8 | VİZE | ||
9 | Kişilerarası İletişim | ||
10 | Kitlesel İletişim ve Kitle İletişim Araçları | ||
11 | Kurumsal İletişim | ||
12 | Siyasal İletişim | ||
13 | İletişim Araştırmaları ve Kitle İletişim Kuramları | ||
14 | İletişim ve Etik | ||
15 | İletişim Sosyolojisi |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 |