Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RTVP-104 | DİKSİYON | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile öğrenciye, kelimeleri ve sesleri doğru telaffuz etmek, güzel konuşmak ve anlayarak hızlı okuma yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır
Öğr. Gör. Emrah Kurt
1 | Bu derste öğrenciler; Ses rengini, tonunu, hızını etkili ve verimli kullanabileceklerdir. |
2 | Düzgün, Etkili ve güzel konuşma sergileyebilecektir |
3 | Sesleri, Kelimeleri ve vurguları doğru telaffuz edebileceklerdir. |
4 | Hitabet ve sunum tecrübesine sahip olabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Etkili ve güzel konuşma teknikleri, Sunum ve Hitabet Yöntemleri, Söz ve Konuşma Sanatı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dil ve diksiyonun iletişimdeki önemi, dersin içeriği ve amacı, derste kullanılacak kaynaklar hakkında bilgi | ||
2 | Türk Dili’nin özellikleri, yazı ve konuşma dili arasındaki farkların aktarılması | ||
3 | Öğrencilerin seçtikleri metinler üzerinden konuşma örneklerinin sunumu ve konuşma kusurlarının tespiti | ||
4 | Konuşmanın en önemli ögesi olan solunum uygulamaları | ||
5 | Konuşmanın etkisini artıran Vurgu, Tonlama ve Duygu çalışmaları | ||
6 | Ünlü ve ünsüz harflerin çıkış yerleri ve ilgili tekerleme çalışmaları | ||
7 | Türkçede ulama ve akıcılık uygulamaları | ||
8 | Türk diline yabancı dillerden giren sözcüklerin doğru seslendirilmesi | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Göz hafızası ve okuma hızı konularında metin üzerinden çalışma | ||
11 | Noktalamanın konuşma ve okumaya etkileri konusunda uygulamalar | ||
12 | Haber ve program metinleri üzerinden uygulama | ||
13 | Doğaçlama konuşma uygulaması | ||
14 | Kamera/mikrofon karşısında uygulama, haber ve program sunumu | ||
15 | Stüdyoda uygulama, haber ve program sunumu | ||
16 | Genel Değerlendirme | ||
17 | Final Sınavı |
1-Şahzade, Dilek (2007). Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı. İstanbul : Omega Yayınları. 2-Çoban, Murat (2009). Diksiyondan Mikrofona, İstanbul: Yakın Plan Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Gösterme | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | |
ÖÇ 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | |
ÖÇ 4 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 |