| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| RTVP-211 | KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencinin; kültür ve iletişim ilişkisini öğrenmesini, kültürlerarası iletişimin boyutlarını kavramasını, kültürlerarası iletişimde sözlü ve sözsüz iletişimin kullanımı hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır.
| 1 | Kültür kavramını, farklı kültür tanımlamalarını bilir |
| 2 | Kültürlerarası iletişimin işlevlerini ve boyutlarını açıklar |
| 3 | Kültürlerarası iletişim sürecinde sözlü ve sözsüz iletişim kullanım becerisi kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kültüre Genel Bir Bakış: Temel Kavramlar,Kültürün Tanımı ve Gelişimi: Sözsüz İletişim ve Sözlü İletişim,Kültürle İlişkili Kavramlar ve Tanımlar: Kültür, Kültürleme, Kültürleşme, Altkültür, Çokkültürlülük,Kültürün Unsurları: Kültür ve Değerler,Kültürlerarasılık, Kültürel Bağlamda İletişim Nedir?,Kültürlerarası İletişim Kuramları,Kültürlerarası İletişim Kuramları,Kültürlerarası Farklılıklar, Stereotipler ve Önyargılar,Kültürlerarasılık ve İletişim,Kültürlerarası İletişimin Boyutları: Düşük ve Yüksek Bağlamlı Kültürler, Dişil ve Eril Kültürler, Güç Mesafesi,Kültürlerarası İletişim Boyutları: Değişen Değerler, Roller ve Kavramlar, Zaman ve Mekanın Kullanımı,Kültürlerarası İletişim Süreçleri: Sözsüz İletişimden Sözlü İletişime: Beden Dili ve Dilin Kullanımı,Kültürlerarası İletişim ve Popüler Kültür, Kültürlerarası İletişimde Etiğin Önemi,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Kültüre Genel Bir Bakış: Temel Kavramlar | ||
| 2 | Kültürün farklı tanımları | ||
| 3 | Kültürle İlişkili Kavramlar ve Tanımlar: Kültür, Kültürlenme, Kültürleşme, Altkültür, Çokkültürlülük | ||
| 4 | Kültürün Unsurları: Kültür ve Değerler, maddi ve manevi unsurlar | ||
| 5 | Kültürlerarasılık | ||
| 6 | Kültürlerarası iletişim kuramları | ||
| 7 | Konuların tekrarı soru/cevap | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Kültürlerarası iletişim kuramları | ||
| 10 | Kültürlerarası iletişim kuramları | ||
| 11 | Kültürlerarası İletişimin Boyutları: Düşük ve Yüksek Bağlamlı Kültürler, Dişil ve Eril Kültürler, Güç Mesafesi | ||
| 12 | Kültürlerarası İletişim Süreçleri: Sözsüz İletişimden Sözlü İletişime: Beden Dili ve Dilin Kullanımı | ||
| 13 | Kültürlerarası İletişim Boyutları: Değişen Değerler, Roller ve Kavramlar, Zaman ve Mekanın Kullanımı | ||
| 14 | Genel Değerlendirme | ||
| 15 | Final sınavı |
Asker Kartarı, Farklılıklara Yaşamak Kültürlerarası İletişim, Ürün Yayınları, 2006
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Okuma | 10 | 2 | 20 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 60 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 |