Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBE-303 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | Ders | 3 | 5 | 10,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitim süresince edindiği temel bilgi ve ilkeleri, çocuk sağlığı ve hastalığına ilişkin rol ve işlevlerle bütünleşerek bunları sağlık bakım sisteminin her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğa ve ailesine uygulayabilme becerisine sahip ebeler yetiştirmek.
Doç. Dr. Fadime ÜSTÜNER TOP
1 | Dünya’da ve Türkiye’de çocukların durumunu bilir |
2 | Yaş dönemlerine göre çocuğun büyüme gelişme özellikleri ve sağlık sorunlarını bilme, yaş dönemine uygun ebelik yaklaşımında bulunur |
3 | Normal yenidoğan ve yüksek riskli yenidoğanı bakımını bilir |
4 | Sistemlere göre çocuk hastalıklarını bilir ve uygun bakımı yapar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dünyada ve Ülkemizde Çocuk Sağlığının Durumu, Yenidoğanda Terminoloji ve Yenidoğan Döneminin Önemi, Yenidoğan Transportu, Yenidoğanın Fizyolojisi: Yeni Doğanın Ekstrauterin Yaşama Uyumu, Yenidoğanın Fizyolojik Fonksiyonları, Yenidoğanın Doğum Odasında İlk Bakımı ve Değerlendirilmesi, Yeni Doğanın Doğum Odası Dışında Değerlendirilmesi ve Bakımı, Büyüme ve Gelişme Süreci, Acil Tedavi ve Bakım Gerektiren Durumlar, Ebenin Tanılaması ve Sevk Etmesi Gereken Yenidoğan,Yenidoğan Döneminde Beslenme, Yenidoğanın Enfeksiyonları, Yenidoğanda İlaç Uygulamaları, Yenidoğana Yönelik Özel Uygulamalar, Yenidoğanda Ağrının Önlenmesi, Etik Problemler, Aşı ve Bağışıklama, Yenidoğanın Taburculuğa Hazırlanması ve Evde Bakımı, Yaş Dönemlerine Göre Büyüme Gelişme Özellikleri, Sağlam Çocuk İzlemleri, Bağışıklama, Problem Çözme Süreci, Klinik Öncesi Hazırlık ve Değerlendirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtılması / Türkiye’de ve Dünya’da Çocuk Sağlığı Sorunları | Klinik uygulama | |
2 | Sağlam Çocukların İzlenmesi, Taramalar Yaş Dönemlerine Göre Büyüme ve Gelişme Özellikleri | Klinik uygulama | |
3 | Çocuklarda ilaç uygulaması | Klinik uygulama | |
4 | Normal Yenidoğan ve Özellikleri | Klinik uygulama | |
5 | Yenidoğan ve Bakımı | Klinik uygulama | |
6 | Yüksek Riskli Yenidoğan ve Bakımı | Klinik uygulama | |
7 | Yenidoğan Hastalıkları ve Bakımı | Klinik uygulama | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme | Klinik uygulama | |
10 | Genetik Hastalıklar ve Bakımı | Klinik uygulama | |
11 | Konjenital Defektli Yenidoğan ve Bakımı | Klinik uygulama | |
12 | Konjenital Defektli Yenidoğan ve Bakımı | Klinik uygulama | |
13 | Çocuklarda Sıvı ve Elektrolit Dengesi/dengesizlikleri | Klinik uygulama | |
14 | Çocukluk Çağlarında Beslenme Bozuklukları ve Bakımı | Klinik uygulama | |
15 | Solunum Sistemi Sorunu Olan Çocuk ve Bakımı | Klinik uygulama | |
16 | Yarı yıl sonu sınavı |
Çavuşoğlu H.(2020)Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Cilt 1,Genişletilmiş 13. Baskı,Sistem Ofset Ankara Çavuşoğlu H.(2020)Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Cilt 2,Genişletilmiş 13. Baskı,Sistem Ofset Ankara Neyzi O. Ertuğrul T. Pediatri 1Cilt. Ve 2. cilt Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul 2000 Kavaklı A., Pek H., Bahçecik N. Çocuk Hastalıkları Hemşireliği. Yüce reklam yayınevi, 1995 Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması 2019 Adölesan Sağlığı ve Gelişimi. Eğitici Eğitimi ve Gelişimi. T.C. Sağlık bakanlığı AÇS ve AP. Genel Müdürlüğü. 2005 Dağoğlu T., Görak G.:.Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. Nobel TıpKitabevi İstanbul, 2002
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Uygulama/Pratik | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Klinik uygulama
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 294 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |