Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COĞ.314 | ARAZİ ÇALIŞMASI-II | Ders | 3 | 6 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Mekanı doğal ve beşeri özellikleri ile tanıtmak Teorik bilgilerin arazide uygulanmasını sağlamak İnsan mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve teknikleri, araç-gereçleri kullanabilme yeteneği kazandırmak.
Dr. Öğr. Üyesi Cüneyt AKTAŞ
1 | Arazi incelemeleri ile ilgili başlıca terimleri ifade edebilir, temel araç ve gereçleri kullanabilir. |
2 | Arazi incelemelerinin coğrafya bilimi içerisindeki yerini ve coğrafyacının konuya bakış açısını ifade edebilir. |
3 | Arazide insan faaliyetleri sonucu ortaya çıkan değişimi ve bu değişimin sebeplerini, sonuçlarını ifade edebilir. |
4 | Arazideki insan faaliyetlerini tanımlayabilir, bu faaliyetlerin dağılışını ve bu dağılış düzeninde etkili olan doğal ve beşeri faktörleri ifade edebilir. |
5 | Arazide insan faaliyetlerin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkilerini ifade edebilir. |
6 | Arazide insan faaliyetlere ilişkin genel sorunları ve sorunların çözümü için ileri sürülen başlıca çözüm önerilerini ifade edebilir. |
7 | Arazide insan faaliyetlere ilişkin veri toplayabilir; bu veriler aracılığı ile tablo, grafik, harita oluşturabilir; oluşturulan tablo, grafik ve haritaları yorumlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Giresun kentinden Fatsa kenti yönüne doğru, daha önceden belirlenmiş istasyonlarda(Kerasus Dinlenme Tesisleri, ORGİ Havaalanı, Bolaman Tünel İşletme Müdürlüğü, Sarmaşık Kaplıcaları, Gaga Gölü, Yason Burnu, Ordu-Boztepe, Melet Çayı) molalar vererek arazi incelemeleri yapmak Giresun kentinden Gümüşhane kenti yönüne doğru, daha önceden belirlenmiş istasyonlarda(Anduz Kalesi, Harşit Deltası, Doğankent HES, Çatalağaç Şelalesi, Kürtün Barajı ve HES, Karaca Mağarası, Torul Kasabası, Gümüşhane Kenti ) molalar vererek arazi incelemeleri yapmak.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Gezi Gözlem Metodunun Coğrafya Eğitimi ve Öğretimindeki Yeri | ||
2 | Gezi Gözlem Metodunun Uygulanmasında Karşılaşılan Güçlükler | ||
3 | Rota Oluşturulmasında Dikkat edilecek Hususlar | ||
4 | Gezilerde kullanılacak araç gereçler ve kullanımları | ||
5 | Türkiye'nin kaplıcaları ve kaplıcalardan yararlanma | Sarmaşık Kaplıcaları | |
6 | Türkiye'nin Gölleri | Gaga Gölü | |
7 | Kıyı Şekilleri ve kıyı kullanımı | Perşembe Yarımadası | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Türkiye'de havayolu ulaşımı | ORGİ Havaalanı | |
10 | Türkiye'de bölge sınıflandırmaları | Melet çayı | |
11 | Türkiye'ninDeltaları | Harşit Deltası | |
12 | Akarsuların Oluşturduğu aşındırma ve biriktirme şekilleri | Çatalağaç Şelalesi | |
13 | Türkiye'nin akarsuları ve akarsulardan Yararlanma | Doğankent HES ve Kürtün Barajı | |
14 | Türkiye'nin mağaraları ve turizm amaçlı kullanımı | Karaca Mağarası | |
15 | Kentlerin mekansal gelişimi | Gümüşhane Kentinin Mekansal Gelişimi | |
16 | Final Sınavı |
İzbırak, R., Coğrafi Araştırma Gezileri ve Hazırlıkları, AÜDTCF, Coğrafya Araştırmaları Dergisi, Sayı:2, Ankara. Tomal, N., Şenol, E., Lise Coğrafya Öğretiminde Eğitim Amaçlı Gezilerin Uygulanabilirliği, Etüt Yayınları, Samsun.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Alan Gezisi | 3 | 10 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |