GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
COĞ.314 ARAZİ ÇALIŞMASI-II Ders 3 6 5,00

Lisans


Türkçe


Mekanı doğal ve beşeri özellikleri ile tanıtmak Teorik bilgilerin arazide uygulanmasını sağlamak İnsan mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve teknikleri, araç-gereçleri kullanabilme yeteneği kazandırmak.


Dr. Öğr. Üyesi Cüneyt AKTAŞ


1 Arazi incelemeleri ile ilgili başlıca terimleri ifade edebilir, temel araç ve gereçleri kullanabilir.
2 Arazi incelemelerinin coğrafya bilimi içerisindeki yerini ve coğrafyacının konuya bakış açısını ifade edebilir.
3 Arazide insan faaliyetleri sonucu ortaya çıkan değişimi ve bu değişimin sebeplerini, sonuçlarını ifade edebilir.
4 Arazideki insan faaliyetlerini tanımlayabilir, bu faaliyetlerin dağılışını ve bu dağılış düzeninde etkili olan doğal ve beşeri faktörleri ifade edebilir.
5 Arazide insan faaliyetlerin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkilerini ifade edebilir.
6 Arazide insan faaliyetlere ilişkin genel sorunları ve sorunların çözümü için ileri sürülen başlıca çözüm önerilerini ifade edebilir.
7 Arazide insan faaliyetlere ilişkin veri toplayabilir; bu veriler aracılığı ile tablo, grafik, harita oluşturabilir; oluşturulan tablo, grafik ve haritaları yorumlayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Giresun kentinden Fatsa kenti yönüne doğru, daha önceden belirlenmiş istasyonlarda(Kerasus Dinlenme Tesisleri, ORGİ Havaalanı, Bolaman Tünel İşletme Müdürlüğü, Sarmaşık Kaplıcaları, Gaga Gölü, Yason Burnu, Ordu-Boztepe, Melet Çayı) molalar vererek arazi incelemeleri yapmak Giresun kentinden Gümüşhane kenti yönüne doğru, daha önceden belirlenmiş istasyonlarda(Anduz Kalesi, Harşit Deltası, Doğankent HES, Çatalağaç Şelalesi, Kürtün Barajı ve HES, Karaca Mağarası, Torul Kasabası, Gümüşhane Kenti ) molalar vererek arazi incelemeleri yapmak.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Gezi Gözlem Metodunun Coğrafya Eğitimi ve Öğretimindeki Yeri
2 Gezi Gözlem Metodunun Uygulanmasında Karşılaşılan Güçlükler
3 Rota Oluşturulmasında Dikkat edilecek Hususlar
4 Gezilerde kullanılacak araç gereçler ve kullanımları
5 Türkiye'nin kaplıcaları ve kaplıcalardan yararlanma Sarmaşık Kaplıcaları
6 Türkiye'nin Gölleri Gaga Gölü
7 Kıyı Şekilleri ve kıyı kullanımı Perşembe Yarımadası
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de havayolu ulaşımı ORGİ Havaalanı
10 Türkiye'de bölge sınıflandırmaları Melet çayı
11 Türkiye'ninDeltaları Harşit Deltası
12 Akarsuların Oluşturduğu aşındırma ve biriktirme şekilleri Çatalağaç Şelalesi
13 Türkiye'nin akarsuları ve akarsulardan Yararlanma Doğankent HES ve Kürtün Barajı
14 Türkiye'nin mağaraları ve turizm amaçlı kullanımı Karaca Mağarası
15 Kentlerin mekansal gelişimi Gümüşhane Kentinin Mekansal Gelişimi
16 Final Sınavı

İzbırak, R., Coğrafi Araştırma Gezileri ve Hazırlıkları, AÜDTCF, Coğrafya Araştırmaları Dergisi, Sayı:2, Ankara. Tomal, N., Şenol, E., Lise Coğrafya Öğretiminde Eğitim Amaçlı Gezilerin Uygulanabilirliği, Etüt Yayınları, Samsun.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Alan Gezisi 3 10 30
Rapor Hazırlama 1 10 10
Makale Kritik Etme 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek