Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RTS-402 | BİTİRME PROJESİ II | Ders | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
Bu derste isteğe bağlı olarak kısa film çekilmesi veya bitirme tezi yazılması, böylelikle akademik kariyer yapacak olan öğrencilerin, master öncesi bir deneyim kazanmaları, medya sektöründe çalışacak öğrencilerin ise uygulama alanında uzmanlaşmaları amaçlanmaktadır
Dr. Öğr. Üyesi Murat BİROL
1 | Öğrenci medya sektörüne yönelik deneyim kazanabilir. |
2 | Özgün fikirler üretebilir. |
3 | Ekip çalışmasının önemini kavrayabilir. |
4 | Tez yazımında tecrübe sahibi olur. |
5 | Akademik alana yönelik deneyim kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi ve kabul edilmesi. Yapılacak olan projeler üzerine tartışmalar ve revizyon süreci.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Proje I'de biten bölümlerin toparlanarak rapor yazanların çekime, tez yazanların analize devam süreci. | ||
2 | Çekim ve tez yazım süreci. | ||
3 | Çekim ve tez yazım süreci. | ||
4 | Çekim ve tez yazım süreci. Revizyon ve değerlendirme. | ||
5 | Çekim ve tez yazım süreci. Revizyon ve değerlendirme. | ||
6 | Revizyon süreci, ham görüntüler üzerine değerlendirme ya da analiz üzerine değerlendirme | ||
7 | Projeler üzerinde son kontroller | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Projelerin değerlendirilmesi | ||
10 | Projelerin değerlendirilmesi | ||
11 | Bulgular-sonuç; kurgu (geçiş-ses/seslendirme/müzik kontrol). | ||
12 | Kurgu haftası- Tez yazma süreci. | ||
13 | Projelerin kontrolleri ve revizyon. | ||
14 | Projelerin değerlendirilmesi ve Öğrenci sunumları. | ||
15 | Projelerin değerlendirilmesi ve Öğrenci sunumları. Turnitin. | ||
16 | Final Sınavı |
Toplumsal Araştırma Yöntemleri 1-2-W.Lavrence Neuman. Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Niyazi Karasar. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Bruce L. Berg- Howard Lune, Hasan Aydın (Çev.), Eğitim Kitabevi Yayınları, 2015. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Niyazi Karasar. Medya Metinlerini Çözümlemek: İçerik Göstergebilim ve Söylem Çözümleme Yöntemleri, Gülseren Şendur Atabek ve Ümit Atabek, Ankara, 2007, Siyasal. John Berger, Görme Biçimleri, Metis, 1986. İşitsel ve Görsel Anlam Üretimi, Oğuz Adanır, Eylül Sanat 2017. Reklamcılık: Bakmak ve Görmek, Derya Tellan (drl.), Ütopya, 2009. Televizyon, Temsil, Kültür, Sevilay Çelenk, Ütopya, 2005. Küresel Pazarlama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Ocak 2013, “Kültür Kavramı”, s. 53. İletişim, Medya ve Kültür Anahtar Kavramlar, Oğuzhan Taş, Ütopya, 2017. Kültür Eleştirisi, Kültürel Kavramlara Giriş, Arthur Asa Berger, Pinhan, 2012. İletişim Çalışmalarına Giriş, John Fiske, Süleyman İrvan (Çev.), Pharmakon, 2015. Medya Çalışmaları Teoriler ve Yaklaşımlar, Dan Laughey, Kalkedon, 2010. Medya Çözümleme Teknikleri, Arthur Asa Berger, Nilüfer Pembecioğlu (Ed.)., Nobel, 2018. Eğlence İncelemeleri, Tania Modleski, Metis Yayınları, 1998. Televizyonda Gerçeklik Algısı, Ozan Otan, Agora Kitaplığı, 2014. Televizyon Yayınlarının Türk Toplumu Üzerindeki Etkisi, Mehmet Mete, Atatürk Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi Yayını, 1999. Televizyonu Anlamak, Erol Mutlu, Gündoğan Yayınları, 1991. Kültürel Kuram, Philip Smith, Babil Yayınları, 2001. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Aysel Aziz, Nobel, 2011. Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar, Nuri Bilgin, Siyasal Kitabevi, 2006.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |