GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDE-206 18. YÜZYIL İNGİLİZ ŞİİRİ Ders 2 4 5,00

Lisans



Bu ders öğrencilerin farklı kültürlerden şiir örneklerini şiirsel yapı ve tematik kavramlar ışığında değerlendirebilmelerini, şiirleri yazıldıkları dönemin toplumsal, kültürel, politik ve edebi görüşlerini yansıtmaları bakımından inceleyebilmelerini ve şiir türüne karşı ilgili olmalarını amaçlamaktadır


DR.ÖĞR.ÜYESİ MURAT KARAKOÇ


1 ÖÇ - 1İngiliz ve dünya edebiyatı ile sosyal bilimler alanındaki bilgilerini aşağıdaki konulara uygular: kültür, toplum, ahlak, politika vb.
2 ÖÇ-2 İlgili literatürü inceler, analiz eder ve uygular.
3 ÖÇ-3 disiplinler arası okuma ve analiz yapar.
4 ÖÇ-4 yaşam stratejileri geliştirmede edebiyat kuramlarının temel kavram ve sorunlarından yararlanır.
5 ÖÇ-5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanır.
6 ÖÇ-6 etkili iletişim becerilerini geliştirir.
7 ÖÇ-7 edebi akımların küresel ve toplumsal etkisini anlar.
8 ÖÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin önemini ve bunu uygulamaya koyabilme becerisini öğrenir.
9 ÖÇ-9Edebiyat alanlarında araştırma yapmak için kaynakları ve modern araçları kullanmak ve estetik.

Birinci Öğretim



Yok


İçerik olarak 17. yüzyıl İngiliz Metafizik şiiri ile 18. yüzyıl Neoklasik şiirini tanımalarını sağlamaktır. Bu derste öğrenciler, söz konusu dönemlere ait politik, sosyal, tarihi ve yazınsal arka plan hakkında bilgi edinirler ve belirtilen dönemlerin şiir geleneğini o dönemlerdeki belli başlı şairlerin eserlerine referansla tartışırlar. Bununla birlikte içeriğin kapsamı 20.Yüzyıl İngiliz ve Amerikan şiirlerinin özelliklerini incelemek üzere tasarlanmıştır. Bu lisans dersinin temel amacı, Çağdaş İngiliz ve Amerikalı şairlerin yapıtlarındaki yansımalar ve bazı toplumsal, siyasi, ekonomik ve kültürel değişimler ışığında, 20.Yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan edebi akımları tartışmaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Romantik Şiire Giriş.
2 William Blake, Masumiyet ve Tecrübe Şarkılarından Seçmeler: “Giriş”, “Yankı Yapan Yeşil”, “Küçük Kara Çocuk”, “Baca Süpürücü”, “Tyger”, “Kuzu”, “LONDRA”
3 Blake Haftaya devamı
4 William Wordsworth, Lirik Baladlara “Önsöz”; “Yedi Kişiyiz “Bir Uyku Ruhumu Mühürledi;” "Adım atılmamış yolların arasında yaşadı;" “Bulut gibi yalnız dolaştım”, "Çizgiler...Tintern Manastırı"
5 William Wordsworth devamı
6 Alexander Pope - 'The Rape of Lock'
7 P.B. Shelley,
8 S. T. Coleridge, “Christabel” Rime of the Ancient Mariner, “Frost at Midnight”, “Kubla Khan”
9 P.B. Shelley, “To Wordsworth;” “Ozymandias;” “Lift not the painted veil;” “England in 1819”, “A Defence of Poetry; “To a Skylark”, “Ode to the West Wind;”
10 Ara Sınav
11 John Keats, “Ode to a Nightingale;”; Keats, “Ode to Psyche;” “Ode on a Grecian Urn;” “Ode on Melancholy;”, “La Belle Dame Sans Mercy”
12 Keats devamı“To Autumn;” “Bright Star;” “Written in November”
13 Lord Byron, , Don Juan Cantos 1-3, “Fare Thee Well!;” “Ode to Napoleon Buonaparte”
14 Dönemin bir sonraki yüzyıla etkileri
15 Genel Değerlendirme
16 A QUICK REVIEW
17 Final Sınavı

Wolfson and Manning, eds. Longman Anthology of British Literature vol. 2A (The Romantics and their Contemporaries)  Cambridge Companion to British Romanticism, ed. S. Curran (Cambridge, 1993).  The New Oxford Book of Romantic Period Verse, ed. J. J. McGann (Oxford, 1993).  English Romantic Poetry, editör: Harold Bloom,Sterling Professor of the Humanities (2004)  Bloom, Harold & Trilling, Lionel: Romantic Poetry and Prose (New York, London, Toronto : Oxford University Press , 1973)  Duncan: A Companion to Romanticism (Oxford: Blackwell, 2001)  Abrams, M. H.: The Mirror and the Lamp: Romantic Theory and the Critical  Tradition (London: Oxford University Press, 1960)  Bloom, Harold: The Visionary Company: A Reading of English Romantic Poetry  (London: Cornell University Press, any edition)  Daiches, David: A Critical History of English Literature in four volumes (relevant chapters) (London : Secker & Warburg , 1992)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 5 70
Beyin Fırtınası 5 2 10
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 5 3 15
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek