Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBEGTPSK | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin öğrenme ve gelişim ilgili temel kavramlar ile kuram ve modelleri hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır. İnsan gelişimi ve öğrenme süreçlerine ilişkin kazanılacak bilgiler doğrultusunda eğitim-psikoloji ilişkilendirmesini yapabilmelerini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi İsmail Hakkı TOMAR
1 | Gelişim doğasını anlar |
2 | Gelişimle ilgili temel kavramları kavrar. |
3 | Gelişim ilkelerini anlar ve açıklar |
4 | Gelişimin kuramsal temellerini anlar ve açıklar |
5 | Öğrenmenin doğasını açıklar. |
6 | Öğrenmeye ilişkin temel kavramları bilir ve açıklar. |
7 | Öğrenmeye ilişkin kuramsal temelleri anlar ve açıklar. |
8 | Öğrenmeyi etkileyen faktörleri bilir ve açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında öğrenciler Eğitim - Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), gelişim kuramları; öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi) ele alınmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. Temel kavramlar | ||
2 | Gelişimle ilgili temel kavramlar (büyüme, olgunlaşma, hazırbulunuşluk, öğrenme, gelişimin özellikleri, gelişim dönemleri, gelişim ilkeleri, gelişim görevleri, gelişim alanları) | ||
3 | Bilişsel gelişim | ||
4 | Kişilik gelişimi | ||
5 | Ahlaki gelişim | ||
6 | Dil ve kavram gelişimi. | ||
7 | Mizah ve oyun gelişimi, cinsel delişim. | ||
8 | Ara sınavı | ||
9 | Gelişimde bireysel farklılıklar | ||
10 | Öğrenmeye ilişkin temel kavramlar | ||
11 | Davranışçı yaklaşım (Klasik ve Edimsel Koşullanma) | ||
12 | Sosyal öğrenme teorisi | ||
13 | Bilgiyi İşleme Kuramı | ||
14 | Geştalt yaklaşımı | ||
15 | Hümanistik yaklaşım ve Genel değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
• Özbay, Y. ve Erkan, S. (2009). Eğitim Psikolojisi. Pegem A Yayınları, Ankara • Işık, Ş. (2018). Eğitim Psikolojisi. Pegem Akademi • Yeşilyaprak, B. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, • Yazgan-İnanç, B., Bilgin, & M., Atıcı-Kılıç, M. (2004). Gelişim psikolojisi çocuk ve ergen gelişimi. Pegem Akademi • Onur, B. (2004). Çocuk ve Ergen Gelişimi, M. J. Gander & H. W. Gardiner, İmge Kitabevi. • Senemoğlu, N. (2001). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Nuray Senemoğlu, Gazi Kitabevi • Piaget, J. (2005). Çocuğun Gözüyle Dünya. Çev. İsmail Yerguz. Dost Yayınevi • Piaget, J. (2007). Çocukta Karar Verme ve Akıl Yürütme. Çev. Yusuf Turan Günaydın. Palme Yayınları • Piaget, J. (2007). Çocukta Dil ve Düşünme. Çev. Yusuf Turan Günaydın. Palme Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 12 | 1 | 12 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 95 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |