Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBEAE203 | BİYOLOJİ-II | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Biyolojik kavramların anlaşılması, evrimleşme derecelerine göre bitki ve hayvanların incelenmesi ve bu yolla canlılığın temel özelliklerinin açıklanması
Prof. Dr. Bahadır KOZ
1 | Fen bilgisi eğitimi alanında var olan kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgilere sahip olur ve bunları sözlü ve yazılı aktarma becerisi kazanır |
2 | Eğitim ve Fen Bilgisi alanındaki problemleri belirleme, tanımlama, analiz etme ve çözme becerisi kazanır |
3 | Araştırma planlama, projelendirme, uygulama ve sonuçlandırma özelliği kazanır |
4 | Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğine sahip olur |
5 | Bireysel ve grup içerisinde tek ve çok disiplinli takım çalışması yapma ve yürütme becerisi kazanır |
6 | Toplumsal, mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır |
7 | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir |
8 | Eğitim-öğretim materyalleri tasarlama, uygulama, analiz etme ve yorumlama özelliği kazanır |
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır |
10 | Eğitim için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisi kazanır. |
11 | Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme yeterliliğine sahip olur. |
12 | Kalite ve çevre bilincine sahip olur |
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Metabolizmaya giriş, hücre solunumu ve fermantasyon; fotosentez; hücre solunumu ve fotosentezin karşılaştırılması; hayvan yapı ve işlevi; üreme sistemi, hayvanlarda eşeysiz ve eşeyli üreme; hayvanlarda beslenme ve sindirim, hayvanlarda beslenme mekanizmaları; hayvanlarda dolaşım sistemi, açık ve kapalı dolaşım sistemine sahip hayvanların karşılaştırılması, kalp, damar ve kan yapılarının incelenmesi; hayvanlarda gaz alışverişi, solunum yüzeyleri, solunum organları ve solunum mekanizmaları; hayvanlarda boşaltım sistemi, ozmoregülasyon, boşaltım ürünlerinin karşılaştırılması ve boşaltım sistemlerindeki çeşitlilik; hayvanlarda sinir sistemi, sinir sistemi çeşitleri, merkezî ve çevresel sinir sistemi; duyusal mekanizmalar, işitme ve denge, görme, koklama ve tat alma, dokunma; endokrin sistem, hormonlar, geri bildirimler, hormonların işlevleri; hayvanlarda destek ve hareket sistemleri, dış ve iç iskelet, kemik çeşitleri, eklemler, kas çeşitleri ve kasılma mekanizması ve bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı. | Yok | Yok |
2 | Metabolizmaya giriş, hücre solunumu ve bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler. | ||
3 | Fermantasyon ve bu konuya yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler. | ||
4 | Fotosentez ve Bu Konuya Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler | ||
5 | Hayvan yapı ve işlevi; üreme sistemi, hayvanlarda eşeysiz ve eşeyli üreme ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | ||
6 | Hayvanlarda beslenme ve sindirim mekanizmaları Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler | ||
7 | Hayvanlarda dolaşım sistemi ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | ||
8 | ARA SINAV HAFTASI | ||
9 | Hayvanlarda solunum organları ve solunum mekanizmaları Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | ||
10 | Hayvanlarda boşaltım sistemi Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | ||
11 | Hayvanlarda sinir sistemi, sinir sistemi çeşitleri, merkezî ve çevresel sinir sistemi Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | ||
12 | Duyusal mekanizmalar, işitme ve denge, görme, koklama ve tat alma, dokunma Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | ||
13 | Endokrin sistem, hormonlar, geri bildirimler, hormonların işlevleri Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | ||
14 | Hayvanlarda destek ve hareket sistemleri, dış ve iç iskelet, kemik çeşitleri, eklemler, kas çeşitleri ve kasılma mekanizması Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler | ||
15 | Hayvanlardaki tüm sistemlerin tekrarlanması. | ||
16 | YARI YIL SONU SINAVI |
BİYOLOJİ. Neil A. Campbell, Jane B. Reece. 6. Baskıdan çeviri, Ç. Ed. E. Gündüz, A. Demirsoy, İ. Türkkan, Palme Yayınları, 2010 İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi, Abdurrahman Aktümsek, Nobel yayıncılık, 2015 Genel Biyoloji, Orçun Bozkurt, 2009, Pegem Akademi Biyoloji, Mehmet Karataş, Gökhan Sadi, 2015, Nobel Genel Biyoloji Laboratuvar Klavuzu, Orhan Aslan; Palme Yayıncılık Biyoloji II, Lisans yayıncılık, 2019, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |
ÖÇ 10 |
ÖÇ 11 |
ÖÇ 12 |
ÖÇ 13 |