Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBEAE202 | FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Öğretmen adaylarının öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları; fen öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel fen öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, programla ilişkili yıllık, ünite, günlük planların geliştirilmesi, içerik seçimi ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Doç. Dr.Yasemin HACIOĞLU Doç.Dr.Şerif Ali DEĞİRMENÇAY
1 | Fen öğretim programının temellerini, amaçlarını, öğrenme alanlarını ve ünitelerini bilir. |
2 | Fen bilgisi dersiyle ilgili eğitim ortamını oluşturabilmek için gerekli olan öğrenme kuramları, yöntem ve teknikleri betimleyerek ve öğrenme aşamalarını betimleyebilecek ve ders işlenişinde bu yöntem ve teknikleri kullanabilecektir. |
3 | Fen bilgisi dersine yönelik bir değerlendirmenin nasıl yapılabileceğini ve kullanılabilecek değerlendirme yöntemlerini (alternatif ölçme araçlarını) bilir ve hazırlar. |
4 | Fen bilgisi dersi için bir günlük ders planını geliştirir, uygular ve uyguladığı dersin değerlendirmesini yapar. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; fen öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel fen öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ilkokul ve lise fen öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme ve ders izlencesinin paylaşılması | ||
2 | Öğretim programları ile ilgili temel kavramlar, programın öğeleri ve program geliştirme yaklaşımları | ||
3 | Fen öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi | ||
4 | 2018 fen öğretim programının felsefesi, vizyonu, amaçları ve yetkinlikler | ||
5 | 2024 Maarif modeli fen öğretim programı | ||
6 | 2024 Maarif modeli fen öğretim programı | ||
7 | Fen öğretim programında öğrenme alanları, bilgi ve beceri ve tutum. | ||
8 | Fen öğretim programında öğrenme alanları, bilgi ve beceri ve tutum. | ||
9 | Fen öğretim programında öğrenme alanları_ Fen-Mühendislik-Teknoloji-Toplum-Çevre | ||
10 | Ara sınav | ||
11 | Fen bilgisi öğretiminde uygulanabilecek strateji, yöntem ve teknikler | ||
12 | Fen Öğretim Programında Ölçme ve Değerlendirme_Alternatif ölçme araçları | ||
13 | Örnek alternatif ölçme araçları sunma | ||
14 | Fen Bilimleri dersinde öğretimin planlanması | ||
15 | Ders plan örneği sunma | ||
16 | Ders plan örneği sunma | ||
17 | Yarıyıl sonu sınavı (DÖNEM ÖDEVİ) |
MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) (2018). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara, Turkey: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |