GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBEAE202 FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI Ders 2 4 3,00

Lisans



Öğretmen adaylarının öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları; fen öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel fen öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, programla ilişkili yıllık, ünite, günlük planların geliştirilmesi, içerik seçimi ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.


Doç. Dr.Yasemin HACIOĞLU Doç.Dr.Şerif Ali DEĞİRMENÇAY


1 Fen öğretim programının temellerini, amaçlarını, öğrenme alanlarını ve ünitelerini bilir.
2 Fen bilgisi dersiyle ilgili eğitim ortamını oluşturabilmek için gerekli olan öğrenme kuramları, yöntem ve teknikleri betimleyerek ve öğrenme aşamalarını betimleyebilecek ve ders işlenişinde bu yöntem ve teknikleri kullanabilecektir.
3 Fen bilgisi dersine yönelik bir değerlendirmenin nasıl yapılabileceğini ve kullanılabilecek değerlendirme yöntemlerini (alternatif ölçme araçlarını) bilir ve hazırlar.
4 Fen bilgisi dersi için bir günlük ders planını geliştirir, uygular ve uyguladığı dersin değerlendirmesini yapar.

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu yoktur.


Yok


Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; fen öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel fen öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ilkokul ve lise fen öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme ve ders izlencesinin paylaşılması
2 Öğretim programları ile ilgili temel kavramlar, programın öğeleri ve program geliştirme yaklaşımları
3 Fen öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
4 2018 fen öğretim programının felsefesi, vizyonu, amaçları ve yetkinlikler
5 2024 Maarif modeli fen öğretim programı
6 2024 Maarif modeli fen öğretim programı
7 Fen öğretim programında öğrenme alanları, bilgi ve beceri ve tutum.
8 Fen öğretim programında öğrenme alanları, bilgi ve beceri ve tutum.
9 Fen öğretim programında öğrenme alanları_ Fen-Mühendislik-Teknoloji-Toplum-Çevre
10 Ara sınav
11 Fen bilgisi öğretiminde uygulanabilecek strateji, yöntem ve teknikler
12 Fen Öğretim Programında Ölçme ve Değerlendirme_Alternatif ölçme araçları
13 Örnek alternatif ölçme araçları sunma
14 Fen Bilimleri dersinde öğretimin planlanması
15 Ders plan örneği sunma
16 Ders plan örneği sunma
17 Yarıyıl sonu sınavı (DÖNEM ÖDEVİ)

MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) (2018). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara, Turkey: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 2 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 90

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek