Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İMEAE202 | ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Ortaokul Matematik Dersi (5.-8. Sınıflar) Öğretim Programının öğrenme ve öğretme yaklaşımı, içeriği ve diğer derslerle ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmak.
Dr. Öğr. Ü. Türkan Berrin Köse
1 | Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini bilir |
2 | Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri bilir. |
3 | Öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklar. |
4 | Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırlarını bilir. |
5 | Programın ölçme değerlendirme yaklaşımını bilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi ve Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı | ||
3 | Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı beceriler | ||
4 | Programın ölçme değerlendirme yaklaşımı | ||
5 | Öğrenme çıktılarının sınıflara göre dağılımı ve sınırları | ||
6 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
7 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
8 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
9 | ara sınav | ||
10 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
11 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
12 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
13 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
14 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
15 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
16 | final sınavı |
Milli Eğitim Bakanlığı (2024). (5-8. Sınıflar) Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, TTKB, Ankara. 2. Milli Eğitim Bakanlığı (2018). (1-8. Sınıflar) Matematik Dersi Öğretim Programı. TTKB, Ankara. 3. Kuşdemir Kayıran, B., Özyurt, M., Akkoç, H., Özmantar, M. F. (2018). Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel Bir İnceleme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. 4. Milli Eğitim Bakanlığı (2017). (1-8. Sınıflar) Matematik Dersi Öğretim Programı. TTKB, Ankara. 5. Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı. TTKB, Ankara. 6. Milli Eğitim Bakanlığı (2005/2009). (6-8. Sınıflar) İlköğretim matematik dersi öğretim programı. TTKB, Ankara. 7. Milli Eğitim Bakanlığı (1998). İlköğretim matematik dersi öğretim programı. TTKB, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 14 | 4 | 56 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 87 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |