GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İMEAE202 ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI Ders 2 4 3,00

Lisans



Ortaokul Matematik Dersi (5.-8. Sınıflar) Öğretim Programının öğrenme ve öğretme yaklaşımı, içeriği ve diğer derslerle ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmak.


Dr. Öğr. Ü. Türkan Berrin Köse


1 Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini bilir
2 Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri bilir.
3 Öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklar.
4 Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırlarını bilir.
5 Programın ölçme değerlendirme yaklaşımını bilir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi ve Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı
3 Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı beceriler
4 Programın ölçme değerlendirme yaklaşımı
5 Öğrenme çıktılarının sınıflara göre dağılımı ve sınırları
6 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
7 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
8 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
9 ara sınav
10 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
11 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
12 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
13 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
14 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
15 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
16 final sınavı

Milli Eğitim Bakanlığı (2024). (5-8. Sınıflar) Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, TTKB, Ankara. 2. Milli Eğitim Bakanlığı (2018). (1-8. Sınıflar) Matematik Dersi Öğretim Programı. TTKB, Ankara. 3. Kuşdemir Kayıran, B., Özyurt, M., Akkoç, H., Özmantar, M. F. (2018). Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel Bir İnceleme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. 4. Milli Eğitim Bakanlığı (2017). (1-8. Sınıflar) Matematik Dersi Öğretim Programı. TTKB, Ankara. 5. Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı. TTKB, Ankara. 6. Milli Eğitim Bakanlığı (2005/2009). (6-8. Sınıflar) İlköğretim matematik dersi öğretim programı. TTKB, Ankara. 7. Milli Eğitim Bakanlığı (1998). İlköğretim matematik dersi öğretim programı. TTKB, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rapor Hazırlama 14 4 56
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 87

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek