Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKÖAESEÇ-07 | ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde dil ve kavram gelişiminin aşamalarını ve yaşlara göre gelişimini, dilin semantik ögesinde kavramları incelemek, kavram ve dil gelişimi arasındaki ilişkisi ve gelişimlerinin değerlendirilmesidir.
Öğr. Gör. Nadire KOSER
1 | Yaşlara göre dil ve kavram gelişimi aşamalarını bilir. |
2 | Dil gelişim kuramları hakkında bilgi sahibidir. |
3 | Dil edinimindeki kritik dönemleri etkileyen unsurları açıklayabilir. |
4 | Erken çocukluk döneminde iki/çok dilli edinimi bilir. |
5 | Dil ve konuşma bozukluklarını tanıyabilme ve çözüm yolları hakkında bilgi sahibidir |
6 | Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramları ve sınıflandırılmasını bilir |
7 | Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramların öğretilmesi sırasında kullanılan uygun teknik ve yöntemleri bilir. |
8 | Erken çocukluk döneminde eğitim programında yer alan temel kavramların öğretilmesine yönelik etkinlik hazırlayabilir. |
9 | Erken çocukluk döneminde dil gelişimine uygun dil geliştirme etkinlikleri hazırlayabilir. |
10 | Kavram ve dil gelişimindeki ilişkiyi ve bunun değerlendirmesini bilir. |
11 | Dil gelişiminde ailenin rolünden yola çıkarak aileleri etkin kılabilir. |
12 | Dil ve kavram gelişiminde kitapların önemini bilerek doğru eserler seçebilir. |
13 | Dil ve kavram gelişimini oyun, oyuncak ve hareket unsurlarıyla destekleyebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders; Dil gelişimi ,Dil gelişimi aşamaları,Dil kazanımına ilişkin görüşler,Dilin fizyolojik temelleri,Konuşmanın fizyolojik temelleri,Yaşlara göre kavram gelişimi,Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar,Kavramların sınıflandırılması,Dilin semantik ögesinde kavramların yeri,Dilin semantik ögesinde kavramların örgütlenmesi,Dilin semantik ögesinde kavramların düzenlenmesi,Kavram ve dil gelişimindeki ilişki,Kavram gelişiminde değerlendirme,Dil gelişiminde değerlendirme; konularını içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dilin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi | ||
2 | Dil edinim kuramları | ||
3 | Erken çocukluk döneminde dil edinimi | ||
4 | Dil edinimini etkileyen faktörler ve özel durumlar | ||
5 | Dil ve konuşma bozuklukları | ||
6 | Erken çocukluk döneminde iki/çok dilli edinim | ||
7 | Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dil ve kavram gelişimi ilişkisi | ||
10 | Doğrudan Kavram Öğretimi Yöntemi | ||
11 | Dil ve kavram gelişiminde erken çocukluk kitaplarının önemi | ||
12 | Dil ve kavram öğretiminde sınıf dışı öğrenme ortamları | ||
13 | Dil ve kavram gelişiminde oyun seçimi ve oyuncak tasarımı | ||
14 | Dil ve kavram gelişiminde aile etkileşimi | ||
15 | Dil ve kavram gelişimi değerlendirme yöntemleri | ||
16 | Final Sınavı |
Temel, Z. F., Bekir, H. & Yazıcı, Z. G. (2014). Erken çocuklukta dil edinimi. Vize yayıncılık. Topbaş, S. (2020). Dil ve kavram gelişimi. 9. Baskı. Kök yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |
ÖÇ 10 |
ÖÇ 11 |
ÖÇ 12 |
ÖÇ 13 |