GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OKÖAESEÇ-07 ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde dil ve kavram gelişiminin aşamalarını ve yaşlara göre gelişimini, dilin semantik ögesinde kavramları incelemek, kavram ve dil gelişimi arasındaki ilişkisi ve gelişimlerinin değerlendirilmesidir.


Öğr. Gör. Nadire KOSER


1 Yaşlara göre dil ve kavram gelişimi aşamalarını bilir.
2 Dil gelişim kuramları hakkında bilgi sahibidir.
3 Dil edinimindeki kritik dönemleri etkileyen unsurları açıklayabilir.
4 Erken çocukluk döneminde iki/çok dilli edinimi bilir.
5 Dil ve konuşma bozukluklarını tanıyabilme ve çözüm yolları hakkında bilgi sahibidir
6 Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramları ve sınıflandırılmasını bilir
7 Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramların öğretilmesi sırasında kullanılan uygun teknik ve yöntemleri bilir.
8 Erken çocukluk döneminde eğitim programında yer alan temel kavramların öğretilmesine yönelik etkinlik hazırlayabilir.
9 Erken çocukluk döneminde dil gelişimine uygun dil geliştirme etkinlikleri hazırlayabilir.
10 Kavram ve dil gelişimindeki ilişkiyi ve bunun değerlendirmesini bilir.
11 Dil gelişiminde ailenin rolünden yola çıkarak aileleri etkin kılabilir.
12 Dil ve kavram gelişiminde kitapların önemini bilerek doğru eserler seçebilir.
13 Dil ve kavram gelişimini oyun, oyuncak ve hareket unsurlarıyla destekleyebilir.

Birinci Öğretim



Yok


Bu ders; Dil gelişimi ,Dil gelişimi aşamaları,Dil kazanımına ilişkin görüşler,Dilin fizyolojik temelleri,Konuşmanın fizyolojik temelleri,Yaşlara göre kavram gelişimi,Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar,Kavramların sınıflandırılması,Dilin semantik ögesinde kavramların yeri,Dilin semantik ögesinde kavramların örgütlenmesi,Dilin semantik ögesinde kavramların düzenlenmesi,Kavram ve dil gelişimindeki ilişki,Kavram gelişiminde değerlendirme,Dil gelişiminde değerlendirme; konularını içermektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dilin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi
2 Dil edinim kuramları
3 Erken çocukluk döneminde dil edinimi
4 Dil edinimini etkileyen faktörler ve özel durumlar
5 Dil ve konuşma bozuklukları
6 Erken çocukluk döneminde iki/çok dilli edinim
7 Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılması
8 Ara Sınav
9 Dil ve kavram gelişimi ilişkisi
10 Doğrudan Kavram Öğretimi Yöntemi
11 Dil ve kavram gelişiminde erken çocukluk kitaplarının önemi
12 Dil ve kavram öğretiminde sınıf dışı öğrenme ortamları
13 Dil ve kavram gelişiminde oyun seçimi ve oyuncak tasarımı
14 Dil ve kavram gelişiminde aile etkileşimi
15 Dil ve kavram gelişimi değerlendirme yöntemleri
16 Final Sınavı

Temel, Z. F., Bekir, H. & Yazıcı, Z. G. (2014). Erken çocuklukta dil edinimi. Vize yayıncılık. Topbaş, S. (2020). Dil ve kavram gelişimi. 9. Baskı. Kök yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
ÖÇ 12
ÖÇ 13
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek