GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SNFAESEÇ-04 GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Türk Folklor tanımında Geleneksel oyunlarını tanımlayabilmek. Farklı yörelere özgü oyunları bilmek ve uygulamalar yapabilmek. Başka kültürlere özgü geleneksel oyunları tanımak. Fark ve benzerlikleri tartışabilmek. İlkokul çocukları için geleneksel oyunlar listesi hazırlamak ve uygulayabilmek.


Öğr.gör. Gökhan HAMZAÇEBİ


1 Oyun ve oyun teorilerini açıklayabilme.
2 Geleneksel çocuk oyunlarının çocuk gelişimindeki yerini açıklayabilme.
3 Geleneksel çocuk oyunlarını bilme ve açıklayabilme.
4 Farklı kültürlere ait geleneksel oyunları bilme.
5 Oyunları planlama ve değerlendirebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve İzlencesinin tanımı Yok Yok
2 Türk Kültüründe Geleneksel Oyunlar Yok Yok
3 Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel, kültürel değeri Yok Yok
4 Unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunları Yok Yok
5 Unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunları Yok Yok
6 Unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunları Yok Yok
7 Unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunları Yok Yok
8 Ara Sınav Yok Yok
9 Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları Yok Yok
10 Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları Yok Yok
11 Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi Yok Yok
12 Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi Yok Yok
13 Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi Yok Yok
14 Geleneksel çocuk oyunlarını planlama ve uygulama Yok Yok
15 Geleneksel çocuk oyunlarını planlama ve uygulama Yok Yok
16 Yarı yıl sonu Sınavı Yok Yok

And, Metin (2002). Oyun ve Bügü (Türk Kültüründe Oyun Kavramı). Yapı Kredi Yayınları. Sezgin, Bülent (2017). Oyun-Tiyatro-Sinema İlişkisi (Kuram ve Uygulama), bgst Yayınları. Nutku, Özdemir (2008).



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 122

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek