Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SNFAESEÇ-04 | GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Türk Folklor tanımında Geleneksel oyunlarını tanımlayabilmek. Farklı yörelere özgü oyunları bilmek ve uygulamalar yapabilmek. Başka kültürlere özgü geleneksel oyunları tanımak. Fark ve benzerlikleri tartışabilmek. İlkokul çocukları için geleneksel oyunlar listesi hazırlamak ve uygulayabilmek.
Öğr.gör. Gökhan HAMZAÇEBİ
1 | Oyun ve oyun teorilerini açıklayabilme. |
2 | Geleneksel çocuk oyunlarının çocuk gelişimindeki yerini açıklayabilme. |
3 | Geleneksel çocuk oyunlarını bilme ve açıklayabilme. |
4 | Farklı kültürlere ait geleneksel oyunları bilme. |
5 | Oyunları planlama ve değerlendirebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve İzlencesinin tanımı | Yok | Yok |
2 | Türk Kültüründe Geleneksel Oyunlar | Yok | Yok |
3 | Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel, kültürel değeri | Yok | Yok |
4 | Unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunları | Yok | Yok |
5 | Unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunları | Yok | Yok |
6 | Unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunları | Yok | Yok |
7 | Unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunları | Yok | Yok |
8 | Ara Sınav | Yok | Yok |
9 | Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları | Yok | Yok |
10 | Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları | Yok | Yok |
11 | Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi | Yok | Yok |
12 | Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi | Yok | Yok |
13 | Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi | Yok | Yok |
14 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlama ve uygulama | Yok | Yok |
15 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlama ve uygulama | Yok | Yok |
16 | Yarı yıl sonu Sınavı | Yok | Yok |
And, Metin (2002). Oyun ve Bügü (Türk Kültüründe Oyun Kavramı). Yapı Kredi Yayınları. Sezgin, Bülent (2017). Oyun-Tiyatro-Sinema İlişkisi (Kuram ve Uygulama), bgst Yayınları. Nutku, Özdemir (2008).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |