GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İMEAESEÇ-07 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretim sürecinde kullanacakları etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir.


Prof. Dr. Cemalettin Yıldız


1 Matematik öğretiminde etkinlik kullanımını ve amacını bilir.
2 Matematik öğretiminde etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri bilir.
3 Matematik öğretiminin etkili olabilmesi için etkinlikler geliştirir.
4 Örnek etkinlikleri değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi; matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri; etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar; örnek etkinlikleri değerlendirme; etkinlik geliştirme; etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması, öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi.
2 Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi, Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri
3 Etkinlik hazırlamada dikkat edilecek hususlar, Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme
4 Örnek etkinlikleri değerlendirme
5 Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma
6 Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma
7 Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma
8 Ara sınav
9 Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma
10 Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma
11 Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma
12 Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma
13 Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma
14 Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma
15 Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma
16 Yarıyıl sonu sınavı

● Bozkurt , A., Özmantar, M. F., Agaç, G., & Güzel, M. (2023). Matematik öğretiminde etkinlik tasarımı ve uygulamaları: Bir değerlendirme çerçevesi (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ● Olkun, S., & Toluk-Uçar, Z. (2012). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi (5. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap. ● Yıldız, C. (2024). Anekdotlarla matematik tarihine yolculuk. Ankara: Gece Kitaplığı.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Proje Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Proje Hazırlama 2 10 20
Proje Sunma 2 1 2
Bireysel Çalışma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek