Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İMEAESEÇ-07 | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretim sürecinde kullanacakları etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir.
Prof. Dr. Cemalettin Yıldız
1 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımını ve amacını bilir. |
2 | Matematik öğretiminde etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri bilir. |
3 | Matematik öğretiminin etkili olabilmesi için etkinlikler geliştirir. |
4 | Örnek etkinlikleri değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi; matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri; etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar; örnek etkinlikleri değerlendirme; etkinlik geliştirme; etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması, öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | ||
2 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi, Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri | ||
3 | Etkinlik hazırlamada dikkat edilecek hususlar, Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme | ||
4 | Örnek etkinlikleri değerlendirme | ||
5 | Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma | ||
6 | Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma | ||
7 | Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma | ||
10 | Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma | ||
11 | Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma | ||
12 | Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma | ||
13 | Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma | ||
14 | Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma | ||
15 | Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme ve sunma | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
● Bozkurt , A., Özmantar, M. F., Agaç, G., & Güzel, M. (2023). Matematik öğretiminde etkinlik tasarımı ve uygulamaları: Bir değerlendirme çerçevesi (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ● Olkun, S., & Toluk-Uçar, Z. (2012). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi (5. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap. ● Yıldız, C. (2024). Anekdotlarla matematik tarihine yolculuk. Ankara: Gece Kitaplığı.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |