GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBTESOY TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Bu ders; Türk eğitim sisteminin genel yapısı, yasal temelleri, örgüt ve yönetim yapısı, örgüt ve yönetim bilimi, yönetim teorileri, süreçleri, okul yönetimi hakkında bilgiler vermektedir. Bu dersin amacı, Türk Eğitim Sistemi’nin yasal temellerini, amaç, genel yapı ve işleyişini tanımak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Rahman ÇAKIR


1 Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkelerini söyleyebilme
2 Türk eğitim sisteminin genel yapısını algılayabilme
3 Okul örgütü ve yönetimini kavrayabilme
4 Öğretmen adayı eğitimin toplumsal temelleriyle ilgili bilgi sahibi olma,
5 Yönetim sürecini anlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Öğrenciler düzenli olarak derslere katılmakla ve tartışmalarda yer almakla yükümlüdürler


Türk Eğitim Sisteminin Genel Yapısı ve Öğretim Kademeleri, Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Temel Yasalar ,Türk Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Yapısı, Örgüt ve Yönetim Bilimine Giriş, Yönetim Teorileri, Yönetim süreçleri, Okul Örgütü ve Yönetimi, Okulda İnsan Kaynakları Yönetimi, Okul Yönetiminde Öğrenci işleri, Okul Yönetiminde Eğitim Öğretim İşleri, Okul işletmesinin Yönetimi, Okula Toplumsal Katılım, Türk Eğitim Sistemi ve Okulla İlgili Güncel Tartışma ve Yönelimler, Öğretim Liderliği


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtımı
2 Türk Eğitim Sisteminin Genel Yapısı ve Öğretim Kademeleri
3 Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Temel Yasalar
4 Türk Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Yapısı
5 Örgüt ve Yönetim Bilimine Giriş
6 Yönetim Teorileri ve Eğitime Yansımaları
7 Yönetim Süreçleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Okul Örgütü ve Yönetimi
10 Okulda İnsan Kaynağının Yönetimi
11 Okul Yönetiminde Öğrenci, Eğitim-Öğretim İşleri
12 Okul İşletmesinin Yönetimi
13 Okula Toplumsal Katılım (Okul, Çevre, Toplum ve Aile İlişkileri)
14 Türk Eğitim Sistemi ve Okulla İlgili Güncel Tartışmalar
15 Öğretim Liderliği
16 Yarıyıl sonu Sınavı

•Memduhoğlu, Hasan Basri(2021), Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, PegemA. Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 86

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek