GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İMEAE302 CEBİR ÖĞRETİMİ Ders 3 6 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, cebir ve cebirsel düşünmenin ne olduğunu incelemek, Cebir öğrenme alanındaki kavramların öğretimi ile ilgili güncel yöntemleri tartışmaktır.


Prof. Dr. Mihriban HACISALİHOĞLU KARADENİZ


1 Cebirsel düşünme ve cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemini açıklar.
2 Aritmetik ve Cebir arasında ilişki kurar.
3 Temel cebirsel kavramların işlevlerini açıklar.
4 Temel cebirsel kavramların öğretimi için ders içeriği hazırlar.
5 Cebirin günlük hayat kullanımlarını örneklendirir.

Birinci Öğretim


Sayıların Öğretimi


Yok


Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması, öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi.
2 Cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi
3 Temel cebir kavramları-Cebirsel İfade kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
4 Temel cebir kavramları-Değişken kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
5 Temel cebir kavramları-Eşitlik kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
6 Temel cebir kavramları-Eşitlik kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
7 Temel cebir kavramları-Özdeşlik kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
8 Temel cebir kavramları-Denklem kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
9 Ara sınav
10 Temel cebir kavramları-Denklem kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
11 Temel cebir kavramları-Eşitsizlik kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
12 Temel cebir kavramları-Eşitsizlik kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
13 Temel cebir kavramları-Örüntü kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
14 Temel cebir kavramları-Doğrusal Denklemler kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
15 Temel cebir kavramları-Doğrusal Denklemler kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
16 Yarıyıl sonu sınavı

Altun, M. (2014). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) matematik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları. Baki, A. (2019). Matematiği öğretme bilgisi. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Baykul, Y. (2019). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8. Sınıflar). (Geliştirilmiş 3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics. Sarpkaya Aktaş, G. (Ed.) (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Van de Walle., J.,A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J.M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği, gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Edt. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 5 70
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 144

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek