Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İMEAE302 | CEBİR ÖĞRETİMİ | Ders | 3 | 6 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, cebir ve cebirsel düşünmenin ne olduğunu incelemek, Cebir öğrenme alanındaki kavramların öğretimi ile ilgili güncel yöntemleri tartışmaktır.
Prof. Dr. Mihriban HACISALİHOĞLU KARADENİZ
1 | Cebirsel düşünme ve cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemini açıklar. |
2 | Aritmetik ve Cebir arasında ilişki kurar. |
3 | Temel cebirsel kavramların işlevlerini açıklar. |
4 | Temel cebirsel kavramların öğretimi için ders içeriği hazırlar. |
5 | Cebirin günlük hayat kullanımlarını örneklendirir. |
Birinci Öğretim
Sayıların Öğretimi
Yok
Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması, öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | ||
2 | Cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi | ||
3 | Temel cebir kavramları-Cebirsel İfade kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) | ||
4 | Temel cebir kavramları-Değişken kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) | ||
5 | Temel cebir kavramları-Eşitlik kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) | ||
6 | Temel cebir kavramları-Eşitlik kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) | ||
7 | Temel cebir kavramları-Özdeşlik kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) | ||
8 | Temel cebir kavramları-Denklem kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Temel cebir kavramları-Denklem kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) | ||
11 | Temel cebir kavramları-Eşitsizlik kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) | ||
12 | Temel cebir kavramları-Eşitsizlik kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) | ||
13 | Temel cebir kavramları-Örüntü kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) | ||
14 | Temel cebir kavramları-Doğrusal Denklemler kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) | ||
15 | Temel cebir kavramları-Doğrusal Denklemler kavramının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Altun, M. (2014). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) matematik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları. Baki, A. (2019). Matematiği öğretme bilgisi. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Baykul, Y. (2019). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8. Sınıflar). (Geliştirilmiş 3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics. Sarpkaya Aktaş, G. (Ed.) (2019). Uygulama örnekleriyle cebirsel düşünme ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Van de Walle., J.,A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J.M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği, gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Edt. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |