Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SNFAESEÇ-14 | BEYİN VE ÖĞRENME | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Beyin, beynin temel bölümleri, temel bölümlerin işlevleri, öğrenme, öğrenme kuramları ve beyinde öğrenme sürecinin oluşumu ile ilgili öğrenilenlerin teorik ve uygulamalı çalışmalarla bilgi ve beceri geliştirebilme
Öğr. Gör. Dr. Ayşe Gül CANİKLİOĞLU
1 | Beynin temel bölümleri ve özelliklerini kavrar. |
2 | Beyin ve öğrenme ilişkisini açıklar. |
3 | Öğrenme kuramları hakkında bilgi edinir |
4 | Beyne ilişkin geliştirilen öğretim modellerinin içeriğini kavrar |
5 | Beyinde oluşan öğrenme süreci ile ilgili bilgi edinir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Beyin hakkında temel bilgiler, beynin temel bölümleri ve bu bölümlerin işlevleri (beyincik, omurilik, omurilik soğanı, beyin sapı, corpus callasum, thalamus, hipothalamus, hipofiz bezi, amigdala, hippocampus) beynin lobları (frontal, parietal, oksipital, temporal ), öğrenme ile ilgili tanımlar, öğrenme kuramları, beyin temelli öğrenme ve beyinde oluşan öğrenme sürecinin gelişimi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | İnsan beyni, beynin yapısı ve işleyişi | ||
3 | Beyin hakkında temel bilgiler, beynin temel bölümler ve bu bölümlerin işlevleri (beyincik, omurilik, omurilik soğanı, beyin sapı) | ||
4 | Beyin hakkında temel bilgiler, beynin temel bölümler ve bu bölümlerin işlevleri (corpus callasum, thalamus, hipothalamus, hipofiz bezi, amigdala, hippocampus) | ||
5 | Nörobilimin tarihçesi | ||
6 | Modern Nörobilim | ||
7 | Öğrenmenin fizyolojisi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Öğrenme kuramları ve nörofizyolojik kuram | ||
10 | Beyin temelli öğrenmenin ilkeleri ve aşamaları | ||
11 | Öğrenme ve akılda tutma | ||
12 | Dikkat, zeka, bellek ve unutkanlık | ||
13 | Öğrenmede duyguların rolü | ||
14 | Stres ve baskının öğrenme üzerine etkileri | ||
15 | Etkili öğrenme nasıl gerçekleştirilebilir? | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
1. Bear, MF., Connors, BW., Paradiso, MA. (1996). Neuroscience: exploring the brain 2.Greenfield, S. (2000). İnsan Beyni. İstanbul: Varlık Yayınları. 3. Jensen, Eric. (1998). Teaching with the brain mind. Çev. Doğanay, Ahmet. (2006). “Beyin Uyumlu Öğrenme”. Ankara: Nobel Kitabevi. 4. Ülgen, Gülten. (2002). Beyin Temelli Öğrenme. Nobel Kitabevi. 5. Madi, Bülent. (2006). Öğrenme Beyinde nasıl oluşur? Morpa Yayınları. 6. Duman, Bilal. (2007). Neden Beyin Temelli Öğrenme?. Ankara: Pegem yayıncılık. 7. Senemoğlu, Nuray. (2007). Gelişim Öğrenme Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül Yayınları. 8. Açıkgöz, Ü. K. (2002). Aktif Öğrenme. Ankara: Eğitim Dünyası Yayınları. 9. Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |