GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SNFAESEÇ-14 BEYİN VE ÖĞRENME Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Beyin, beynin temel bölümleri, temel bölümlerin işlevleri, öğrenme, öğrenme kuramları ve beyinde öğrenme sürecinin oluşumu ile ilgili öğrenilenlerin teorik ve uygulamalı çalışmalarla bilgi ve beceri geliştirebilme


Öğr. Gör. Dr. Ayşe Gül CANİKLİOĞLU


1 Beynin temel bölümleri ve özelliklerini kavrar.
2 Beyin ve öğrenme ilişkisini açıklar.
3 Öğrenme kuramları hakkında bilgi edinir
4 Beyne ilişkin geliştirilen öğretim modellerinin içeriğini kavrar
5 Beyinde oluşan öğrenme süreci ile ilgili bilgi edinir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Beyin hakkında temel bilgiler, beynin temel bölümleri ve bu bölümlerin işlevleri (beyincik, omurilik, omurilik soğanı, beyin sapı, corpus callasum, thalamus, hipothalamus, hipofiz bezi, amigdala, hippocampus) beynin lobları (frontal, parietal, oksipital, temporal ), öğrenme ile ilgili tanımlar, öğrenme kuramları, beyin temelli öğrenme ve beyinde oluşan öğrenme sürecinin gelişimi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 İnsan beyni, beynin yapısı ve işleyişi
3 Beyin hakkında temel bilgiler, beynin temel bölümler ve bu bölümlerin işlevleri (beyincik, omurilik, omurilik soğanı, beyin sapı)
4 Beyin hakkında temel bilgiler, beynin temel bölümler ve bu bölümlerin işlevleri (corpus callasum, thalamus, hipothalamus, hipofiz bezi, amigdala, hippocampus)
5 Nörobilimin tarihçesi
6 Modern Nörobilim
7 Öğrenmenin fizyolojisi
8 Ara sınav
9 Öğrenme kuramları ve nörofizyolojik kuram
10 Beyin temelli öğrenmenin ilkeleri ve aşamaları
11 Öğrenme ve akılda tutma
12 Dikkat, zeka, bellek ve unutkanlık
13 Öğrenmede duyguların rolü
14 Stres ve baskının öğrenme üzerine etkileri
15 Etkili öğrenme nasıl gerçekleştirilebilir?
16 Yarıyıl sonu sınavı

1. Bear, MF., Connors, BW., Paradiso, MA. (1996). Neuroscience: exploring the brain 2.Greenfield, S. (2000). İnsan Beyni. İstanbul: Varlık Yayınları. 3. Jensen, Eric. (1998). Teaching with the brain mind. Çev. Doğanay, Ahmet. (2006). “Beyin Uyumlu Öğrenme”. Ankara: Nobel Kitabevi. 4. Ülgen, Gülten. (2002). Beyin Temelli Öğrenme. Nobel Kitabevi. 5. Madi, Bülent. (2006). Öğrenme Beyinde nasıl oluşur? Morpa Yayınları. 6. Duman, Bilal. (2007). Neden Beyin Temelli Öğrenme?. Ankara: Pegem yayıncılık. 7. Senemoğlu, Nuray. (2007). Gelişim Öğrenme Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül Yayınları. 8. Açıkgöz, Ü. K. (2002). Aktif Öğrenme. Ankara: Eğitim Dünyası Yayınları. 9. Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek