Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBOKREH | OKULLARDA REHBERLİK | Ders | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Rehberlik dersinin temel amacı, farklı eğitim kademelerinde görev alacak öğretmen adaylarının, öğrencilerin ihtiyaç duyduğu rehberlik hizmetlerini sunabilmek için gerekli olan rehberlik teknikleri, bireyi tanıma yöntemleri, kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konularında gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarına yardımcı olmaktır.
Dr.Öğretim Üyesi Selda Karadeniz Özbek
1 | Rehberliğin tanımını yapabilme ve tarihçesini açıklayabilme |
2 | Rehberliğin ilkelerini ve amacını açıklayabilme |
3 | Rehberlikte yanlış anlayışları açıklayabilme |
4 | Rehberliğin öğrenci kişilik hizmetlerindeki yeri ve önemini açıklayabilme |
5 | Rehberliğin eğitimle ilişkisini açıklayabilme |
6 | Meslek danışmanlığında yaklaşımları açıklayabilme |
7 | Rehberlikte gelişimsel yaklaşımları açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberliğin bu hizmetler içindeki yeri, rehberliğin tanımı, türleri ve amacı, okullarda rehberlik hizmetleri (psikolojik danışma, oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yöneltme ve yerleştirme, izleme ve değerlendirme, konsültasyon), rehberliğin temel ilkeleri, eğitsel rehberlik, kişisel rehberlik, mesleki rehberlik ve bireyi tanıma teknikleri gibi konular ele alınmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Rehberliğin tanımı ve tarihçesi | ||
3 | Rehberlikte yanlış anlayışlar | ||
4 | Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri | ||
5 | Rehberlik ve Eğitim | ||
6 | Rehberlik ve diger alanlar | ||
7 | Rehberlik türleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Meslek Danışmanlığında Yaklaşımlar | ||
10 | Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım | ||
11 | Rehberlikte İletişim | ||
12 | Psikolojik Danışma Yaklaşımları | ||
13 | Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi | ||
14 | Özel Eğitimde Rehberlik-1 | ||
15 | Özel Eğitimde Rehberlik-2 | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
1. Yeşilyaprak, B. (2002). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2. Can, G. (2009). Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pegem Yayınları, Ankara 3. Kuzgun, Y. (2004). İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |