GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBOKREH OKULLARDA REHBERLİK Ders 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Rehberlik dersinin temel amacı, farklı eğitim kademelerinde görev alacak öğretmen adaylarının, öğrencilerin ihtiyaç duyduğu rehberlik hizmetlerini sunabilmek için gerekli olan rehberlik teknikleri, bireyi tanıma yöntemleri, kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konularında gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarına yardımcı olmaktır.


Dr.Öğretim Üyesi Selda Karadeniz Özbek


1 Rehberliğin tanımını yapabilme ve tarihçesini açıklayabilme
2 Rehberliğin ilkelerini ve amacını açıklayabilme
3 Rehberlikte yanlış anlayışları açıklayabilme
4 Rehberliğin öğrenci kişilik hizmetlerindeki yeri ve önemini açıklayabilme
5 Rehberliğin eğitimle ilişkisini açıklayabilme
6 Meslek danışmanlığında yaklaşımları açıklayabilme
7 Rehberlikte gelişimsel yaklaşımları açıklayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberliğin bu hizmetler içindeki yeri, rehberliğin tanımı, türleri ve amacı, okullarda rehberlik hizmetleri (psikolojik danışma, oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yöneltme ve yerleştirme, izleme ve değerlendirme, konsültasyon), rehberliğin temel ilkeleri, eğitsel rehberlik, kişisel rehberlik, mesleki rehberlik ve bireyi tanıma teknikleri gibi konular ele alınmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Rehberliğin tanımı ve tarihçesi
3 Rehberlikte yanlış anlayışlar
4 Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri
5 Rehberlik ve Eğitim
6 Rehberlik ve diger alanlar
7 Rehberlik türleri
8 Ara Sınav
9 Meslek Danışmanlığında Yaklaşımlar
10 Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım
11 Rehberlikte İletişim
12 Psikolojik Danışma Yaklaşımları
13 Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi
14 Özel Eğitimde Rehberlik-1
15 Özel Eğitimde Rehberlik-2
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

1. Yeşilyaprak, B. (2002). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2. Can, G. (2009). Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pegem Yayınları, Ankara 3. Kuzgun, Y. (2004). İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 16 1 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 16 1 16
Toplam İş Yükü (saat) 90

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek