GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-15 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrenciye karşılaştırmalı eğitim hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak; bu alanın tanımı, geçmişten günümüze izlediği yol konusunda bilgi sahibi olmak; farklı ülkelerdeki eğitim politikaları ve sistemlerini incelemek; eğitim sistemlerinin karşılaştırmasını yapmak; eğitim sistemlerinin siyasal yönetimler ve düşüncelerle etkileşimini belirlemek ve Türk eğitim sisteminin alandan nasıl ve ne şekilde etkilendiğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.


Dr. Öğretim Üyesi Eray Kara


1 Türk eğitim sisteminin yapısını bilir
2 Karşılaştırmalı eğitim alanı hakkında bilgi sahibi olur
3 Farklı ülke eğitim sistemlerini karşılaştırmalı olarak inceler
4 Ulusal ve uluslararası alanda eğitim raporlarını inceler
5 Karşılaştırmalı eğitim ile ilgili araştırma sonuçlarını inceler ve yorumlar
6 Eğitime ilişkin güncel sorun alanlarını analiz eder

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihi gelişimi, karşılaştırmalı eğitim ile ilgili yeni yaklaşımlar, yöntemler, Siyasal yönetimler ve düşüncelerin eğitim sistemleri ile etkileşimi, Türk eğitim sisteminin diğer ülkelerin eğitim sistemleriyle karşılaştırılması, çağdaş eğitim sistemlerinin (Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, Japonya, Fransa, İngiltere, Almanya, İspanya, İtalya, Kanada, Rusya, Japonya, Güney Kore, Güney Afrika) incelenmesi gibi konuları içermektedir


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı ve beklentiler
2 Karşılaştırmalı Eğitim Yaklaşımları Awolola (1986) Karşılaştırmalı Eğitim çalışmalarına yönelik sekiz yaklaşım belirlemiştir. Bunlar; (a) Problem Yaklaşımı veya Tematik yaklaşım (b) Vaka çalışması yaklaşımı (c) Alan çalışması yaklaşımı (d) Tarihsel yaklaşım (e) Betimsel yaklaşım (f) Felsefi yaklaşım (g) Uluslararası yaklaşım ve (h) Gastronomik yaklaşım
3 Uluslararası Karşılaştırmalar (PISA, TALIS, TIMMS) Güncel sınav sonuçlarının okunması
4 Singapur – Güney Kore Bayirli, A. (2020). Singapur eğitim sistemi ile Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması ve Türkiye için çıkarımlar. Uluslararası sosyal bilimler akademi dergisi(4), 1103-1131. Https://doi.org/10.47994/usbad.830544 Urak, C. & Şahin, M. (2023). Singapur Eğitim Sistemi İle Türk Eğitim Sisteminde Öğretmenlik Mesleğinin Karşılaştırılması. Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 33-45. Film: Unteachable (2019) Etkinlik: Karşılaştırmalı rapor yazımı
5 Finlandiya - Estonya Aytaç, A., & Er, K. O. (2018). Türkiye’de ve Finlandiya’da Hizmet Öncesi Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarındaki Öğretmenlik Uygulamalarının Karşılaştırılması. Eğitim Kuram Ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(2), 10-19. Film: The Finland Phenomenon: The Best Education System (sub spanish) (youtube.com) Etkinlik: Karşılaştırmalı rapor yazımı
6 Kanada – Amerika Birleşik Devletleri Kaçar, G. (2023). Çok Kültürlü Eğitim Uygulamalarının Karşılaştırılması: Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Finlandiya ve Türkiye Örneği. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 8(1), 14-36. Film: Waiting for Superman Etkinlik: Film raporu yazımı
7 K12 Beceriler Çerçevesi, Finlandiya, Kanada, Singapur Nasırcı, H., & Kerkez, B. (2023). PISA’da Başarılı Ülkeler ile Türkiye’nin K12 Beceriler Çerçevesine Göre Karşılaştırmalı Analizi. Milli Eğitim Dergisi, 52(1), 367-386. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1309025 Etkinlik: Karşılaştırmalı rapor yazımı
8 Ara Sınav
9 Kaynaştırma Eğitimi Çerçevesi OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA: FARKLI ÜLKELERDEKİ YAKLAŞIMLAR.: EBSCOhost Etkinlik: Rapor yazımı
10 Almanya - İngiltere – Hollanda Bingöl, A. S., & Özdemir, M. Ç. (2014). Almanya ve Hollanda’da Türk Göçmen İşçi Çocuklarına Uygulanan Eğitim Politikaları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(2), 134-157. Özerbaş, M. A., & Safi, B. N. (2022). İngiltere, Japonya, Norveç, Finlandiya, Singapur, Rusya ve Türk Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 63-80. https://doi.org/10.33206/mjss.991068 Film: Teachers Lounge Etkinlik: Film raporu yazımı
11 Birleşik Arap Emirlikleri – Mısır Gündoğdu, Yusuf Bahri. “Suudi Arabistan Eğitim Sistemi”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 35/35 (September 2013), 135-158. https://doi.org/10.17120/omuifd.06826. Etkinlik: Misafir öğretim üyesi
12 Meksika - Arjantin Film Tartışması Film: Radical (2023) - IMDb Grup tartışması
13 Güney Afrika - Sudan Şahin, M., & Şahin, T. (2023). Sömürge Sonrası Afrika ve Eğitim. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(45), 236-255. Etkinlik: Misafir Öğrenci
14 Yeni Zelanda – Avustralya Ataman, O., & Adıgüzel, A. (2019). Türkiye ve Avustralya Öğretmen Yetiştirme Sistemleri ve Akreditasyon Modellerinin Karşılaştırmalı İncelenmesi. Journal of Theoretical Educational Science, 12(2), 678-700. https://doi.org/10.30831/akukeg.430580 Etkinlik: Karşılaştırmalı rapor yazımı
15 Kazakistan – Azerbaycan 595067139_14. 241-266 seyfullah yıldırım.pdf (ijoess.com) Etkinlik: Karşılaştırmalı rapor yazımı
16 Yarıyıl sınavları - raporların teslim edilmesi

Ders Kaynakları - Bakioğlu, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi. Ankara: Nobel - Erdoğan, İ. (2015). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Seçkin. - Balcı, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem Akademi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Soru-Yanıt 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 5 1 5
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek