Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-15 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrenciye karşılaştırmalı eğitim hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak; bu alanın tanımı, geçmişten günümüze izlediği yol konusunda bilgi sahibi olmak; farklı ülkelerdeki eğitim politikaları ve sistemlerini incelemek; eğitim sistemlerinin karşılaştırmasını yapmak; eğitim sistemlerinin siyasal yönetimler ve düşüncelerle etkileşimini belirlemek ve Türk eğitim sisteminin alandan nasıl ve ne şekilde etkilendiğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Eray Kara
1 | Türk eğitim sisteminin yapısını bilir |
2 | Karşılaştırmalı eğitim alanı hakkında bilgi sahibi olur |
3 | Farklı ülke eğitim sistemlerini karşılaştırmalı olarak inceler |
4 | Ulusal ve uluslararası alanda eğitim raporlarını inceler |
5 | Karşılaştırmalı eğitim ile ilgili araştırma sonuçlarını inceler ve yorumlar |
6 | Eğitime ilişkin güncel sorun alanlarını analiz eder |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihi gelişimi, karşılaştırmalı eğitim ile ilgili yeni yaklaşımlar, yöntemler, Siyasal yönetimler ve düşüncelerin eğitim sistemleri ile etkileşimi, Türk eğitim sisteminin diğer ülkelerin eğitim sistemleriyle karşılaştırılması, çağdaş eğitim sistemlerinin (Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, Japonya, Fransa, İngiltere, Almanya, İspanya, İtalya, Kanada, Rusya, Japonya, Güney Kore, Güney Afrika) incelenmesi gibi konuları içermektedir
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı ve beklentiler | ||
2 | Karşılaştırmalı Eğitim Yaklaşımları Awolola (1986) Karşılaştırmalı Eğitim çalışmalarına yönelik sekiz yaklaşım belirlemiştir. Bunlar; (a) Problem Yaklaşımı veya Tematik yaklaşım (b) Vaka çalışması yaklaşımı (c) Alan çalışması yaklaşımı (d) Tarihsel yaklaşım (e) Betimsel yaklaşım (f) Felsefi yaklaşım (g) Uluslararası yaklaşım ve (h) Gastronomik yaklaşım | ||
3 | Uluslararası Karşılaştırmalar (PISA, TALIS, TIMMS) Güncel sınav sonuçlarının okunması | ||
4 | Singapur – Güney Kore Bayirli, A. (2020). Singapur eğitim sistemi ile Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması ve Türkiye için çıkarımlar. Uluslararası sosyal bilimler akademi dergisi(4), 1103-1131. Https://doi.org/10.47994/usbad.830544 Urak, C. & Şahin, M. (2023). Singapur Eğitim Sistemi İle Türk Eğitim Sisteminde Öğretmenlik Mesleğinin Karşılaştırılması. Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 33-45. | Film: Unteachable (2019) Etkinlik: Karşılaştırmalı rapor yazımı | |
5 | Finlandiya - Estonya Aytaç, A., & Er, K. O. (2018). Türkiye’de ve Finlandiya’da Hizmet Öncesi Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarındaki Öğretmenlik Uygulamalarının Karşılaştırılması. Eğitim Kuram Ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(2), 10-19. | Film: The Finland Phenomenon: The Best Education System (sub spanish) (youtube.com) Etkinlik: Karşılaştırmalı rapor yazımı | |
6 | Kanada – Amerika Birleşik Devletleri Kaçar, G. (2023). Çok Kültürlü Eğitim Uygulamalarının Karşılaştırılması: Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Finlandiya ve Türkiye Örneği. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 8(1), 14-36. | Film: Waiting for Superman Etkinlik: Film raporu yazımı | |
7 | K12 Beceriler Çerçevesi, Finlandiya, Kanada, Singapur Nasırcı, H., & Kerkez, B. (2023). PISA’da Başarılı Ülkeler ile Türkiye’nin K12 Beceriler Çerçevesine Göre Karşılaştırmalı Analizi. Milli Eğitim Dergisi, 52(1), 367-386. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1309025 | Etkinlik: Karşılaştırmalı rapor yazımı | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kaynaştırma Eğitimi Çerçevesi OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA: FARKLI ÜLKELERDEKİ YAKLAŞIMLAR.: EBSCOhost | Etkinlik: Rapor yazımı | |
10 | Almanya - İngiltere – Hollanda Bingöl, A. S., & Özdemir, M. Ç. (2014). Almanya ve Hollanda’da Türk Göçmen İşçi Çocuklarına Uygulanan Eğitim Politikaları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(2), 134-157. Özerbaş, M. A., & Safi, B. N. (2022). İngiltere, Japonya, Norveç, Finlandiya, Singapur, Rusya ve Türk Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 63-80. https://doi.org/10.33206/mjss.991068 | Film: Teachers Lounge Etkinlik: Film raporu yazımı | |
11 | Birleşik Arap Emirlikleri – Mısır Gündoğdu, Yusuf Bahri. “Suudi Arabistan Eğitim Sistemi”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 35/35 (September 2013), 135-158. https://doi.org/10.17120/omuifd.06826. | Etkinlik: Misafir öğretim üyesi | |
12 | Meksika - Arjantin Film Tartışması | Film: Radical (2023) - IMDb Grup tartışması | |
13 | Güney Afrika - Sudan Şahin, M., & Şahin, T. (2023). Sömürge Sonrası Afrika ve Eğitim. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(45), 236-255. | Etkinlik: Misafir Öğrenci | |
14 | Yeni Zelanda – Avustralya Ataman, O., & Adıgüzel, A. (2019). Türkiye ve Avustralya Öğretmen Yetiştirme Sistemleri ve Akreditasyon Modellerinin Karşılaştırmalı İncelenmesi. Journal of Theoretical Educational Science, 12(2), 678-700. https://doi.org/10.30831/akukeg.430580 | Etkinlik: Karşılaştırmalı rapor yazımı | |
15 | Kazakistan – Azerbaycan 595067139_14. 241-266 seyfullah yıldırım.pdf (ijoess.com) | Etkinlik: Karşılaştırmalı rapor yazımı | |
16 | Yarıyıl sınavları - raporların teslim edilmesi |
Ders Kaynakları - Bakioğlu, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi. Ankara: Nobel - Erdoğan, İ. (2015). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Seçkin. - Balcı, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem Akademi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 |