GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İMEAESEÇ-09 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Öğretmen adaylarına, okul dışı öğrenme kavramının ve okul dışı ortamlarda matematik öğretimi sürecinin tanıtılması, okul dışı ortamlara uygun öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi verilmesi, ayrıca öğretmen adaylarının okul dışı ortamlarda yapılabilecekleri örnek etkinlikler geliştirmelerini, planlamalarını, uygulamalarını ve değerlendirmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Funda Aydın Güç


1 Okul dışı öğrenme ortamları için farklı öğretim, yöntem ve teknikleri karşılaştırır.
2 Farklı okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimdeki yerini tartışır
3 Dersin kazanımlarını ile okul dışı öğrenme ortamlarını bütünleştirerek öğretim programı, etkinlik, materyal ve ölçme aracı tasarlar
4 Farklı okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme tekniklerini karşılaştırır

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda matematik öğretimi, okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, ortam temelli öğretim vb.); okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.); okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması, öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi.
2 Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları, Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi, Okul dışı ortamlarda öğretim, ölçme ve değerlendirme
3 Milli parklar ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
4 Müzeler ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
5 Matematik müzeleri ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
6 Botanik bahçeleri ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
7 Öğretmen adaylarının geliştirdikleri etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
8 Ara değerlendirme (rapor teslimi)
9 Hayvanat bahçeleri ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
10 Bilim ve teknoloji merkezleri ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
11 Kültürel değerler ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
12 Bilim şenlikleri ve bilim kampları ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
13 Kütüphaneler ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
14 Doğa eğitimleri ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
15 Öğretmen adaylarının geliştirdikleri etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
16 Yarıyıl sonu değerlendirme (rapor teslimi)

National Research Council (2009). Learning science in Informal environments: People, places, and pursuits. Washington, DC: The National Academies Press. Yılmaz, A., Yıldırım, G., Filiz, N., İbrahimoğlu, Z. (2018). Etkileşimli müze ve tarihi çevre eğitimi: Kuramsal temeller ve örnek etkinlikler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Şen, A. İ. (2019). Okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Köseoğlu, F. (2019). Okul duvarlarının ötesinde öğrenme yolculuğu. Ankara: Nobel Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Sunma 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Gözlem 1 1 1
Alan Gezisi 9 2 18
Rapor Hazırlama 2 3 6
Rapor Sunma 2 1 2
Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 2 4 4 1 3 4 1 3 2 2 2 2 4 3 3 5
ÖÇ 2 2 4 4 1 3 3 1 2 1 2 2 2 4 3 3 5
ÖÇ 3 2 3 4 1 3 3 2 3 1 2 3 2 4 3 3 5
ÖÇ 4 2 3 4 1 3 3 2 3 1 2 3 2 4 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek