GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İMEAESEÇ-13 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans



Bu dersin amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde işe koşacakları ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmek ve uygulama yapmalarını sağlamaktır.


Prof. Dr. Hasan Hüseyin AKSU


1 Matematik eğitimi alanında ve farklı disiplinlerde uygulanabilir ölçme araçları hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
2 Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan temel yaklaşımlar ve teknikleri bilir ve açıklar.
3 Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde kullanabileceği farklı öğrenme alanlarına yönelik araçlar geliştirir ve uygular.
4 Eğitim yaklaşımlarına göre öğrenmelerin nasıl ve hangi araçlarla değerlendirileceğini açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Öğretimde Değerlendirmenin Rolü
3 Standartlar ve Bilişsel Öğrenme Amaçları
4 Yüksek Nitelikli Sınıf İçi Değerlendirme
5 Biçimlendirici Durum Belirleme 1: Öğrenci Öğrenmesine İlişkin Veri Toplama ve Yorumlama
6 Biçimlendirici Durum Belirleme 2: Geri Bildirim ve Öğretimsel Düzeltmeler
7 Özetleyici Değerlendirmenin Planlanması ve Uygulanması
8 Ara sınav
9 Seçkili Cevap Değerlendirme: Çoktan Seçmeli, İki Seçimli ve Eşleştirme Maddeleri
10 Açık Uçlu Sorularla Değerlendirme: Tamamlama Soruları, Kısa Cevaplı Sorular ve Yazılı Yoklama
11 Performansa Dayalı Değerlendirme
12 Öğrenci Ürün Dosyaları ve E-Öğrenci Ürün Dosyaları
13 ‘’Bilişsel Olmayan’’ Eğilim ve Becerilerin Değerlendirilmesi
14 Özel Gereksinimli Öğrencilerin ve Geçerli Eğitim Dilini Öğrenen (GEDÖ) Öğrencilerin Değerlendirilmesi
15 Değerlendirme ve Öğrenci Performansı Raporlama
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. & Bıçak, B. (2015). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem. Özçelik, D. A. (2013). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem. McMillan, J. H. (2015). Sınıf İçi Değerlendirme. Konya: Eğitim Kitabevi. Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2021). İlkokul ve Ortaokul Matematiği (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Soner Durmuş) (10. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Tan, Ş. (2005). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları Kutlu, Ö. Ve diğerleri (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Yayınları Lianghuo, F. (2011). Performance Assessment. Singapore: Prentince Hall



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 1 14
Beyin Fırtınası 1 1 1
Rapor Hazırlama 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 8 32
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 117

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 3 4 3 4 5 5 4 4 5 4 5 4 4 4 4
ÖÇ 2 5 4 3 4 4 3 4 4 5 3 4 4 4 4 3 4
ÖÇ 3 5 3 4 3 3 4 4 4 3 4 5 4 4 3 4 4
ÖÇ 4 5 4 4 4 5 4 4 3 4 4 4 3 4 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek