Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İMEAESEÇ-13 | SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde işe koşacakları ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmek ve uygulama yapmalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. Hasan Hüseyin AKSU
1 | Matematik eğitimi alanında ve farklı disiplinlerde uygulanabilir ölçme araçları hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
2 | Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan temel yaklaşımlar ve teknikleri bilir ve açıklar. |
3 | Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde kullanabileceği farklı öğrenme alanlarına yönelik araçlar geliştirir ve uygular. |
4 | Eğitim yaklaşımlarına göre öğrenmelerin nasıl ve hangi araçlarla değerlendirileceğini açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Öğretimde Değerlendirmenin Rolü | ||
3 | Standartlar ve Bilişsel Öğrenme Amaçları | ||
4 | Yüksek Nitelikli Sınıf İçi Değerlendirme | ||
5 | Biçimlendirici Durum Belirleme 1: Öğrenci Öğrenmesine İlişkin Veri Toplama ve Yorumlama | ||
6 | Biçimlendirici Durum Belirleme 2: Geri Bildirim ve Öğretimsel Düzeltmeler | ||
7 | Özetleyici Değerlendirmenin Planlanması ve Uygulanması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Seçkili Cevap Değerlendirme: Çoktan Seçmeli, İki Seçimli ve Eşleştirme Maddeleri | ||
10 | Açık Uçlu Sorularla Değerlendirme: Tamamlama Soruları, Kısa Cevaplı Sorular ve Yazılı Yoklama | ||
11 | Performansa Dayalı Değerlendirme | ||
12 | Öğrenci Ürün Dosyaları ve E-Öğrenci Ürün Dosyaları | ||
13 | ‘’Bilişsel Olmayan’’ Eğilim ve Becerilerin Değerlendirilmesi | ||
14 | Özel Gereksinimli Öğrencilerin ve Geçerli Eğitim Dilini Öğrenen (GEDÖ) Öğrencilerin Değerlendirilmesi | ||
15 | Değerlendirme ve Öğrenci Performansı Raporlama | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. & Bıçak, B. (2015). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem. Özçelik, D. A. (2013). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem. McMillan, J. H. (2015). Sınıf İçi Değerlendirme. Konya: Eğitim Kitabevi. Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2021). İlkokul ve Ortaokul Matematiği (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Soner Durmuş) (10. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Tan, Ş. (2005). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları Kutlu, Ö. Ve diğerleri (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Yayınları Lianghuo, F. (2011). Performance Assessment. Singapore: Prentince Hall
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |