Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRH-309 | TARİH SEMİNERİ-I | Ders | 3 | 5 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Seminer hazırlamada kullanılacak araştırma yöntem ve teknikleri öğretmek; kitap, dergi ve diğer kaynaklardan veri toplamak; elde edilen verilerden hareketle tarihsel olayları analiz etmek; elde edilen bilgileri yazılı bir metin halinde değerlendirmek.
Prof. Dr. Ali Ata Yiğit, Prof. Dr. Sezai Balcı, Doç. Dr. Ali Rıza Yağlı, Doç. Dr. Emrullah Kaleli, Doç. Dr. Oktay Karaman, Dr. Öğr. Üyesi Barış Celep, Dr. Öğr. Üyesi Bekir Sarıyıldız, Dr. Öğr. Üyesi Ferhat Güngör, Dr. Öğr. Üyesi Hazel Bektaş, Dr. Öğr. Üyesi Murat Özata, Dr. Öğr. Üyesi Rahim Kızgut, Dr. Öğr. Üyesi Sadık Tezin, Dr. Öğr. ÜyesiSelcan Alperay Eraslan, Dr. Öğr. Üyesi Selim Karakaş, Dr. Öğr. Üyesi Sinan Tarifci, Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Öcal, Dr. Öğr. Üyesi Yunus Mercimek, Öğr. Gör. Hülya Yiğit, Öğr. Gör. İksan Köse
1 | Seminer hazırlamada kullanılacak araştırma yöntem ve teknikleri tanıyabilecektir |
2 | Kitap, dergi ve diğer kaynaklardan veri toplayabilecek; elde edilen verilerden hareketle tarihsel olayları analiz edebilecektir. |
3 | Elde edilen bilgileri yazılı bir metin halinde değerlendirebilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türk-İslam devletleri ve toplulukların siyasi, iktisadi ve sosyal tarihi ile dünya tarihine yön veren ve büyük medeniyetler kuran diğer milletlerin tarihine ait herhangi bir konunun araştırılması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında bilgi verme ve tanışma | Tanışma, anlatım, tartışma | Yok |
2 | Seminer konularının belirlenmesi | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
3 | Seminer konularının belirlenmesi | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
4 | Seminer çalışmaları ve rapor sunumu | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
5 | Seminer çalışmaları ve rapor sunumu | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
6 | Seminer çalışmaları ve rapor sunumu | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
7 | Seminer çalışmaları ve rapor sunumu | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
8 | Seminer çalışmaları ve rapor sunumu | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
9 | Seminer çalışmaları ve rapor sunumu | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
10 | Seminer çalışmaları ve rapor sunumu | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
11 | Seminer çalışmalarının sunumu | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
12 | Seminer çalışmalarının sunumu | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
13 | Seminer çalışmalarının sunumu | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
14 | Seminer çalışmalarının sunumu | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
15 | Seminer çalışmalarının sunumu | Araştırma, anlatım, tartışma | Yok |
16 | Genel değerlendirme ve sunum sonuçları | Araştırma, anlatım, tartışma, soru-cevap | Yok |
Zeki Velidi Togan, Tarihte Usul Mübahat S. Kütükoğlu,Tarih Araştırmalarında Usul Öğrencinin araştırmalarında kullanacağı kaynaklar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Seminer | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Seminer | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Rapor Sunma | 1 | 5 | 5 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 5 | 7 | 35 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 54 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |