GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
203002342011 YENİ TÜRK EDEBİYATI-II Ders 2 4 4,00

Lisans



Servet-i Fünûn dönemi hakkında örnek metinlerden hareketle bilgiler vererek Modern Türk Edebiyatı’nın 1896-1901 yılları arasındaki gelişimi, tarihî, fikrî, siyasî ve sosyal zemini hakkında bilgi vermek.


Dr. Öğr. Üyesi Seda ÖZBEK


1 Modern Türk Edebiyatı’nın 1896-1901 yılları arasında geçirdiği değişim süreçleri
2 Servet-i Fünun şiir estetiği

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, Servet-i Fünun (Edebiyat-ı Cedide) dönemi (1896-1901) sosyal, kültürel ve edebî faaliyetlerini ayrıntılı olarak ele alır. Bu derste, Cenap Şahabettin, Halit Ziya, Mehmet Rauf, Hüseyin Cahit, Süleyman Nazif, Ali Ekrem Bolayır, Faik Ali, Celal Sahir, İsmail Safa ve Ahmet Hikmet gibi bu dönem yazar ve şairlerinin eserlerinden örnekler seçilerek onların sanat ve edebiyat anlayışları irdelenir. Bu sanatçılardan seçilen şiir, hikâye ve romanlardan hareketle edebiyatımıza ve kültür hayatımıza giren yenilikler gösterilmeye çalışılır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Cenab Şahabettin’in hayatı ve sanat anlayışı
2 Cenab Şahabettin’in “Elhan-ı Şita” adlı şiirinin incelenmesi
3 Cenab Şahabettin’in “Temaşa-i Hazan” adlı şiirinin incelenmesi
4 Cenab Şahabettin’in “Yakazat-ı Leyliyye” adlı şiirinin incelenmesi
5 Halit Ziya’nın Aşk-ı Memnu adlı romanının incelenmesi
6 Mehmet Rauf’un roman anlayışı ve Eylül adlı romanının incelenmesi
7 Süleyman Nazif’in hayatı ve sanat anlayışı ve “Daüssıla” başlıklı şiirinin incelenmesi
8 Ara sınav
9 Hüseyin Cahit Yalçın’ın “Görücü” başlıklı hikâyesinin incelenmesi
10 İsmail Safa’nın sanat anlayışı ve “Kitabullah” başlıklı şiiri
11 İsmail Safa’nın “Öksüz Ahmet” başlıklı şiiri ile Ali Ekrem Bolayır’ın “Ayşecik” adlı şiirinin tahlili
12 Faik Ali ve Celal Sahir’in sanat anlayışları ile şiirlerinden örnekler
13 Servet-i Fünun dönemindeki ‘merhamet’ temini işleyen şiirlerin karşılaştırmalı tahlili
14 Ahmet Hikmet Müftüoğlu’nun “Üzümcü” hikâyesinin tahlili
15 Genel değerlendirme
16 Yarıyıl Sınavı

Akay, Hasan (1998). Cenab Şahabeddin’in Şiirleri Üzerinde Stilistik Bir Araştırma, İstanbul: Kitabevi Yayınları. Akyüz, Kenan (t.y.). Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri (1860-1923), İstanbul: İnkılap Kitabevi. Çetin, Prof. Dr. Nurullah – Doç. Dr. Ramazan Gülendam – Doç. Dr. Mehmet Narlı (2009). Tanzimat’tan Bugüne Yeni Türk Edebiyatı Şiir Çözümlemeleri, İstanbul: Kriter Yayınları. Çetişli, İsmail (2000). Halit Ziya Uşaklıgil, İstanbul: Şule Yayınları. Kaplan, Mehmet (1985). Şiir Tahlilleri-I (Tanzimat’tan Cumhuriyete), 9. Baskı, İstanbul: Dergâh Yayınları. Kaplan, Mehmet (1992). Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar-I, 2. Baskı, İstanbul: Dergâh Yayınları. Kaplan, Mehmet (1999). Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar-II, 4. Baskı, İstanbul: Dergâh Yayınları. Kaplan, Mehmet (1984). Hikâye Tahlilleri, 2. Baskı, İstanbul: Dergâh Yayınları. Moran, Berna (1991). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış-I, 4. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları. Tuncer, Hüseyin (1998). Servet-i Fünûn Edebiyatı, İzmir: Akademi Kitabevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 3 3 9
Soru-Yanıt 20 1 20
Makale Yazma 1 3 3
Makale Kritik Etme 1 3 3
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 1 5 5
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 119

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 3 3 3 3 3
ÖÇ 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek