GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
206004282011 MATEMATİKSEL MODELLEME II Seçmeli Ders Grubu 4 8 6,00

Lisans


Türkçe


Ekolojik ve biyolojik sistemler ile alakalı problemlerin çözümünde matematiksel denklemler ve modellerinin kullanılması ve analiz yöntemlerinin öğretilmesi.


Dr. Öğr. Üyesi Mahir DEMİR


1 Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve matematikle ilgili temel bilgiler öğrenciye aktarılacaktır
2 Matematik de öğrendiğimiz, teorem ve temel kavramların gerçek hayattaki uygulama alanlarının öğrenilmesi
3 Ekolojik ve Biyolojik sistemlerin matematiksel denklem ve ifadeler ile ilişkilendirilmesi ve analizleri.
4 Tarım, Hayvancılık, Balıkçılık ve Küresel ısınmanın doğurduğu problemlere karşı çözüm üretebilme ve kontrol stratejilerinin geliştirilmesine katkıda bulunma ediniminin kazandırılması
5 Sürdürülebilir bir dünya ve çevre bilincinin oluşturulması.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Diferansiyel denklemler, Kararlılık analizi,, Nüfus (Büyüme) modelleri, Av-avcı modelleri, Rekabet Modeli, kemostat modeli, Epidemik modeller (Salgın hastalıkların modellemesi), Balıkçılık Modelleri, Tarımsal ürünlerin modellemesi ve Sürdürülebilirlik, Dinamiksel sistemlerin optimal kontrolü ve optimizasyonu, Leslie Yaş-Ayrışmış Modeli.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematiksel Modellerin Tanıtılması ve Uygulama Alanları
2 Temel kavramlar ve matematiksel modellerin diferansiyel denklemler ile inşa edilme prensibi
3 Chemostat Modelleri
4 Popülasyonların Büyüme Modelleri
5 Modellerin Nondimensionalizasyonu (parametrelerin boyutsuz hale getirilmesi ve sayısının azaltılması)
6 Chemostat Modellerinin Denge Noktası, ve Liner hale getirilmesi
7 Kararlılık Analizi ve Faz Diyagramları
8 Arasınav
9 Av-Avcı Modelleri
10 Av-Avcı Modellerinin Kararlılık Analizi
11 Rekabet Modelleri ve Kararlılık Analizi
12 Balıkçılık Modelleri ve Sürdürülebilir Balıkçılık
13 Balıkçılık Modellerinin Kararlılık Analizi
14 Epidemik modeller (Salgın hastalıkların modellemesi)
15 Leslie Yaş-Ayrışmış Modeli
16 Dönem sonu sınavı

Mark Kot, Elements of Mathematical Ecology Matematiksel Modelleme, Nuri Özalp, Eylül 2006. Cissell, Flaspohler, Mathematics of Finance,Houghton Co. 1986 Smith, J.M., Models in Ecology, Cambridge Un.Press, 1973



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Proje Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 4 56
Uygulama/Pratik 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 11 11
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 11 11
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 182

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 4 3 3 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 3 4 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek