| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 206004482012 | SAYILAR TEORİSİ II | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Klasik Sayılar teorisinin basit hesaplama yöntemlerini vererek öğrencileri sayılar teorisi ve cebirde ileri düzeye hazırlamaktır. Ayrıca sayılar teorisinin ileri uygulamalarını öğrenciye kazandırmaktır.
Doç. Dr. Canan AKIN
| 1 | Öğrenciler, öğrenilen teknik ve materyaller ile problemleri çözebileceklerdir. |
| 2 | Öğrenciler, Lineer Diophantine denklemlerin çözümlerini araştırabileceklerdir. |
| 3 | Öğrenciler, mod-n ye göre kuvvet ve kök hesaplayabileceklerdir. |
| 4 | Öğrenciler, primitive kökleri hesaplayabilecek ve kuadratik rezidü yardımıyla kongruansların çözümlerini hesaplayabileceklerdir. |
| 5 | Öğrenciler, Jacobi sembolünü kullanarak kuadratik kongrüanslar çözebileceklerdir. |
| 6 | Öğrenciler, Legendre sembolü ile Quadratik Reciprocity teoremi arasındaki ilişkiyi ifade edebileceklerdir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Linear kongruanslar, Yüksek dereceden kongruanslar, Asal modüller, Kuvvet rezidüleri, Legendre sembolü, Quadratic reciprocity teoremi, Jacobi sembolü, Çarpımsal fonksiyonlar, Diophant denklemleri.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanımlar, lineer kongruanslar | ||
| 2 | Lineer olmayan kongruanslar | ||
| 3 | Asal modüller | ||
| 4 | Kuvvet rezidüleri | ||
| 5 | Kuadratik rezidüler | ||
| 6 | Legendre sembolü | ||
| 7 | Primitif kökler | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Kuadradik reciprocity | ||
| 10 | Kuadradik reciprocity | ||
| 11 | Jacobi sembolü | ||
| 12 | Jacobi sembolünün uygulamaları | ||
| 13 | Bazı özel fonksiyonlar | ||
| 14 | Çarpımsal fonksiyonlar | ||
| 15 | Diophant denklemleri | ||
| 16 | Dönem sonu sınavı |
Sayılar Teorisi, SEÇKİN YAYINCILIK, Prof. Dr. Hilmi Hacısalihoğlu/ Prof. Dr. Ferhad H. Nasibov/ Dr. Şeyda Kılıçoğlu,Yayın Yılı: 2009. Sayıların Teorisi, Birsen Yayınevi, Prof. Dr. Fethi Çallıalp, İstanbul, 2009. Sayılar Teorisi, Gazi Kitapevi, Ali Osman Asar, Aynur Arıkan, Ankara, 2012. Rose, H.E., 1998, A Course in Number Theory Clarendon Press. Oxford
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
| Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 154 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 5 | ||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 5 | ||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 5 | ||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 5 | ||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 5 | ||||||
| ÖÇ 6 | 4 | 5 |