GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞL-251 İŞLETME BİLGİ YÖNETİMİ Ders 2 3 3,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı öğrenciye “Bilgi Yönetimi” kavramı tanımlayarak sonra örtük bilgi, açık bilgi, iç ve dış bilgi kurumsal bağlamda ayırt edilmesini sağlamak; kurumların bilgi altyapısı ve ögeleri sistem yaklaşımı ile inceleyerek bilgi yönetim modellerini benimsetmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Esra G. Kaygısız


1 Bilgi ve bilgi türlerini ayırt edebilme
2 Kurumsal bilgi yönetiminde güncel yazılımları kullanabilme
3 Kurumlarda bilgi yönetim sistemini tanımlama, oluşturma ve uygulama adımlarını belirleme becerisi kazanabilme
4 Karar ve uygulamada, işletme ve yönetimle ilgili edindiği bilgileri kullanabilme
5 Bilgi yönetimi kavramını anlayabilme

Birinci Öğretim



Yok


Bu ders; Bilgi Kavramı,Bilginin Epistemolojik Kökenleri,Bilgi Yaratma Süreci,Örgütsel Bilgi,Oyun Teorisi,Bilgi Yönetimi Kavramı: Örgütsel ve Endüstriyel Seviyede Sınıflandırılması,Örgütsel Öğrenme,Öğrenen Örgütler,Örgütsel Hafıza,Enformasyon Teknolojileri,Bilgi Kodlama Süreci,Bilgi Transferi,Bilgi Paylaşımı,Bilgi Ekonomisi ve Entelektüel Sermaye; konularını içermektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bilgi, Bilgi Türleri ve Bilgi Sistemleri
2 Bilgi Yönetimi Olgusu Bilgi Yönetiminin Kapsamı ve Konusu
3 İşletmelerde Bilgi ve Bilgi Yönetimi Yaklaşımları
4 Kurumsal Bilgi Kaynakları; İç Bilgi Kaynakları, Dış Bilgi Kaynakları
5 Kurumlarda Bilgi Üretme / Yaratma /Kullanma / Paylaşım Süreci
6 Bilgi Yönetimi Olgusu Bilgi Yönetiminin Kapsamı ve Konusu
7 ara sınav
8 İşletmelerde Bilgi ve Bilgi Yönetimi Yaklaşımları
9 Bilgi Güvenliği, Bilgi yönetiminde bilgi ve bilişim teknolojileri ve güvenlik sorunları Kurumsal Bilgi Kaynaklarına Erişim ve Sınırlamalar
10 İnternet ortamında bilgiye erişim stratejileri ve kurumsal bilgi
11 Bilgiye Dayalı Yönetim
12 Bilgi Yönetim Stratejileri ve İlkeleri
13 Bilgi Kaynaklarını Düzenleme ve Erişim
14 Bilgi Yönetimi Altyapı Unsurları, Bilgi Yönetimi Projeleri ve Bilgi Yönetim Projesi Gerçekleştirme Adımları

Ders Notları  Bilgi yönetimi. İstanbul: MESS, 1999. ZAİM, Halil (2005). Bilginin Artan Önemi ve Bilgi Yönetimi, İstanbul: İşaret yay. Barutçugil, İsmet. Bilgi yönetimi. İstanbul: Kariyer, 2002.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 3 39
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 3 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 89

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek