GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL-459 KÜRESELLEŞME VE ULUSLARARASI PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 4 7 5,00

Lisans


Türkçe


1980 yıllardan sonra küreselleşme olgusunun Dünya'da yaygınlaşmasıyla birlikte işletmelerin yönetim ve organizasyon yapılarında değişikler meydana gelen gelmiştir. Bu değişime uyum sağlamak için işletmeler tüm fonksiyonlarda farklılığa giderek rekabet etmeyi öğrenmişlerdir. Dersin amacı işletmenin küresel çevreyi nasıl analiz etmeli ve nasıl bir strateji uygulamalı konularında açıklık getirmektedir. Küresel işletme nedir? küresel rekabette işletmenin yeri nedir? sorularına vizyon ve misyon çerçevesinde bakılması gerektiği, uluslararası pazarlamada stratejik planların önemi üzerinde durulacaktır.


Prof.Dr.Reyhan Ayşen Wolff


1 1.Öğrenilen teorik bilgileri raporlayabilme 2. Sosyolojik ve psikolojik teorik yaklaşımları ifade edebilme 3. Toplumsal değişimleri ve uluslararası değişimleri anlama kabiliyeti 4. Kişisel ve toplumsal temelli düşünebilme 5.Konuları verilerle analiz edebilme ve yönleriyle tartışabilme 6. Sonuçlar çıkarabilme yeteneğine sahip olma

Birinci Öğretim



Uluslararası işletmelerden örneklerin incelenmesi


Küreselleşme mi? yoksa Yerelleşme mi? pazarlamadan uluslararası pazarlamaya ve nihayetinde küresel pazarlamaya geçişlerde işletmeler neler yapmalı? küreselleşmenin avantajlar ve dezavantajlarının belirtilmesi, SWOT analizi , belirsizlikler karşısında kaos yönetimi ve kriz yönetim, çevre yönetimi (iklim değişikliği), yeşil dönüşüm ve dijital dönüşüm


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1.Dersin önemi ve yeni kavramların tanımı 2. Küreselleşmenin tarihçesi ve işletmelere, ülkelere etkilerinin tartışılması 3.SWOT analizi, Uluslararası Çevrenin tanımı 4. Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejiler ve Sanal Organizasyonlar 5.Yeni ekonomi ve e-ticaret 6-Toplam Kalite Yönetimi ve Kıyaslama 7- Endüstri 4.0 ve Toplum 5.0 özellikleri 8- İnovasyon ve Dijitallaşmanın etkilerinin incelenmesi 9-Uluslararası Pazarlama ve Porter'ın stratejisi 10-Uluslararası Lojistik 11- Küresel İletişim stratejileri, Küresel Markalar 12-Uluslararası Kuruluşlar; OPEC,G20, Dünya Ticaret Örgütü gibi 13-Başarılı örnek olayların incelenmesi 14-Dersin değerlendirilmesi

Uluslararası İşletmecilik, Prof.Dr.Esin CAN, Beta yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

İsteğe bağlı uluslararası işletmelerde staj yapılmalı


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 7 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 10 70
Toplam İş Yükü (saat) 149

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 4 4 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek