GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HEM-324 NÖROLOJİ HASTALIKLARI VE BAKIM Seçmeli Ders Grubu 3 6 2,00

Lisans


Türkçe


Bu ders, lisans öğrencisine nörolojik sistem yapısı ve fonksiyonları, nörolojik sistem hastalıklarında hemşirelik bakımı konusunda temel bilgi vermeye amaçlayan bir derstir .


Dr. Öğr. Üyesi Fatma GENÇ


1 Nörolojik sistem anatomi ve fizyolojisini kavrayabilme
2 Nörolojik hastalıklarda kullanılan tanı testlerini ve bu konuda hemşirenin sorumluluklarını anlatabilme
3 Sık görülen nörolojik hastalıkların fizyopatolojisini, etyolojisini, semptomlarını, tanı kriterlerini, tedavi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklayabilme
4 Nörolojik hastalıklarda hemşirelik süreci doğrultusunda hemşirelik tanılamasını yapabilme ve girişimleri planlayabilme
5 Nörolojik hastalığı olan bireylerin eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi ve giderilmesinin önemini kavrayabilme

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Yaygın görülen nörolojik hastalıkları ve bakımı konularını kapsar (Nörovasküler, dejeneratif, enfeksiyöz nörolojik sorunların önlenmesi, tedavisi, bakım ve rehabilitasyonu)


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sinir Sisteminin Yapı ve Fonksiyonları
2 Nörolojik Bozukluğu Olan Hastanın Değerlendirilmesi
3 Bilinç Bozukluğu Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı
4 Serebrovasküler Hastalık ve Hemşirelik Bakımı
5 Kafa İçi Basınç Artışı Sendromu ve Hemşirelik Yönetimi
6 Sinir Sisteminin Enfeksiyon Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
7 Epilepsi ve Hemşirelik Bakımı
8 ARASINAV
9 Multiple Skleroz ve Hemşirelik Bakımı
10 Myastenia Gravis / Guillain-Barre Syndrome ve Hemşirelik Bakımı
11 Alzheimer ve Hemşirelik Bakımı
12 Parkinson ve Hemşirelik Bakımı
13 Amiyotrofik Lateral Skleroz ve Hemşirelik Bakımı
14 Baş Ağrısı / Kranial Sinir Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
15 YARIYIL SONU SINAVI

1. Akdemir N. Sinir sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı. Akdemir N, Birol L (editörler), İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Genişletilmiş 2.Baskı, Ankara, 2005, s.811-821. 2. Neuroscience Nursing Evidence-Based Practice Ed:Sue Woodward, Ann-Marie Mestecky, Blackwell Publishing Ltd, Oxford, 2011. 3. Oğul E. Klinik Nöroloji. Nobel & Güneş Yayınevi, İstanbul, 2002. 4. Kasper DL, Braunwald E, Hauser S, Longo D, Jameson JL, Fauci AS. Harrison’s Principles of Internal Medicine. 16th Ed, McGraw Hill, 2004. 5. Rowland LP. Merritt’s Neurology. Çeviri Eds: Baslo B, Gürses C. Güneş Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2008. 6. Memiş S, Krespi Y, Durna Z, Tülek Z. Akut İnmeli Hastalarda Hemşirelik Bakımı Uygulama Rehberi, İ.Ü.Basımevi, İstanbul, 2003.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 70
Seminer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Seminer 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 66

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25
ÖÇ 1
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3
ÖÇ 5 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek