GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OZEĞT-210 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI Ders 2 4 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adaylarına özel eğitim ihtiyacı olan çocukların eğitimine yönelik Bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) hazırlama becerisi kazandırmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Yasemin ERTUĞRUL


1 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramları tanımlar
2 BEP ekibini ve rollerini betimler
3 Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramları tanımlar
4 BEP hazırlama sürecini betimler
5 Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması sürecini betimler

Birinci Öğretim


Yok.


Yok


Bu ders kapsamında öğretmen adaylarına, bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP); BEP’in öğeleri; BEP’in yasal dayanakları; BEP ve okul programları (okulöncesi, ilköğretim programları); BEP ekibi ve rolleri; ölçme araçları ve ayrıntılı değerlendirme; amaçlar: kısa ve uzun dönemli amaçlar; yerleştirme ve ilgili ek özel eğitim hizmetlerinin belirlenmesi; öğretim amaçlarını ve öğretim basamaklarını oluşturma ve sıralama; öğretim süreçlerini belirleme ve ilerlemeleri kayıt etme; tüm hizmet planları; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde 0-3 yaş döneminde bireyselleştirilmiş aile hizmet planlarının (BAHP) tanımı, önemi ve örnekleri; geçiş planları: tanımı ve önemi; geçiş türleri: hastaneden-eve, evden-kuruma, kurumdan-kuruma; farklı geçiş planı örnekleri ve geliştirilmesi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş planı uyarlamaları ve dikkat edilecek hususlar; BEP’in, BAHP’nin ve geçiş planlarının izlenme ve değerlendirme süreçlerinin sunulması planlanmıştır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) nın ögeleri ve yasal dayanakları
3 BEP ve okul programları (okulöncesi, ilköğretim programları)
4 BEP ekibi ve rolleri
5 Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
6 Ölçme araçları ve ayrıntılı değerlendirme
7 Amaçlar: kısa ve uzun dönemli amaçlar
8 Ara sınav
9 Öğretim amaçlarını ve öğretim basamaklarını oluşturma ve sıralama
10 Öğretim süreçlerini belirleme ve ilerlemeleri kaydetme; tüm hizmet planları
11 Yerleştirme ve ilgili ek özel eğitim hizmetlerinin belirlenmesi
12 Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde 0-3 yaş döneminde bireyselleştirilmiş aile hizmet planlarının (BAHP) tanımı, önemi ve örnekleri
13 Geçiş planları: tanımı ve önemi; geçiş türleri: hastaneden-eve, evden-kuruma, kurumdan-kuruma; farklı geçiş planı örnekleri ve geliştirilmesi
14 Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş planı uyarlamaları ve dikkat edilecek hususlari
15 BEP’in, BAHP’nin ve geçiş planlarının izlenme ve değerlendirme süreçlerinin sunulması planlanmıştır.
16 Yarıyıl sonu sınavı

● Özyürek, M. (2004). Bireyselleştirilmiş eğitim programı temelleri ve geliştirilmesi. Ankara: Kök Yayıncılık. ● Avcıoğlu, H. (2019). Bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planlarının hazırlanması. Ankara: Vize Yayıncılık. ● DERS NOTLARI/MAKALELER



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 1 4 4
Soru-Yanıt 1 4 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 1 1 2 3 3 3 2 1 2 3 3 3
ÖÇ 2 1 1 2 2 3 2 3 1 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 1 1 2 3 3 3 2 1 2 3 3 3
ÖÇ 4 1 2 2 2 3 2 3 1 3 3 3 3
ÖÇ 5 1 2 2 2 3 2 3 1 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek