Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OZEĞT-210 | BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI | Ders | 2 | 4 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adaylarına özel eğitim ihtiyacı olan çocukların eğitimine yönelik Bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) hazırlama becerisi kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin ERTUĞRUL
1 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramları tanımlar |
2 | BEP ekibini ve rollerini betimler |
3 | Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramları tanımlar |
4 | BEP hazırlama sürecini betimler |
5 | Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması sürecini betimler |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
Bu ders kapsamında öğretmen adaylarına, bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP); BEP’in öğeleri; BEP’in yasal dayanakları; BEP ve okul programları (okulöncesi, ilköğretim programları); BEP ekibi ve rolleri; ölçme araçları ve ayrıntılı değerlendirme; amaçlar: kısa ve uzun dönemli amaçlar; yerleştirme ve ilgili ek özel eğitim hizmetlerinin belirlenmesi; öğretim amaçlarını ve öğretim basamaklarını oluşturma ve sıralama; öğretim süreçlerini belirleme ve ilerlemeleri kayıt etme; tüm hizmet planları; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde 0-3 yaş döneminde bireyselleştirilmiş aile hizmet planlarının (BAHP) tanımı, önemi ve örnekleri; geçiş planları: tanımı ve önemi; geçiş türleri: hastaneden-eve, evden-kuruma, kurumdan-kuruma; farklı geçiş planı örnekleri ve geliştirilmesi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş planı uyarlamaları ve dikkat edilecek hususlar; BEP’in, BAHP’nin ve geçiş planlarının izlenme ve değerlendirme süreçlerinin sunulması planlanmıştır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) nın ögeleri ve yasal dayanakları | ||
3 | BEP ve okul programları (okulöncesi, ilköğretim programları) | ||
4 | BEP ekibi ve rolleri | ||
5 | Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar | ||
6 | Ölçme araçları ve ayrıntılı değerlendirme | ||
7 | Amaçlar: kısa ve uzun dönemli amaçlar | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Öğretim amaçlarını ve öğretim basamaklarını oluşturma ve sıralama | ||
10 | Öğretim süreçlerini belirleme ve ilerlemeleri kaydetme; tüm hizmet planları | ||
11 | Yerleştirme ve ilgili ek özel eğitim hizmetlerinin belirlenmesi | ||
12 | Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde 0-3 yaş döneminde bireyselleştirilmiş aile hizmet planlarının (BAHP) tanımı, önemi ve örnekleri | ||
13 | Geçiş planları: tanımı ve önemi; geçiş türleri: hastaneden-eve, evden-kuruma, kurumdan-kuruma; farklı geçiş planı örnekleri ve geliştirilmesi | ||
14 | Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş planı uyarlamaları ve dikkat edilecek hususlari | ||
15 | BEP’in, BAHP’nin ve geçiş planlarının izlenme ve değerlendirme süreçlerinin sunulması planlanmıştır. | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
● Özyürek, M. (2004). Bireyselleştirilmiş eğitim programı temelleri ve geliştirilmesi. Ankara: Kök Yayıncılık. ● Avcıoğlu, H. (2019). Bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planlarının hazırlanması. Ankara: Vize Yayıncılık. ● DERS NOTLARI/MAKALELER
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 4 | 4 |
Soru-Yanıt | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | |
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 |