Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDE-406 | SEMİNER II | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Çalışma alanında bilgi ve anlayış gösterir Çalışmalar süresince edindiği bilgiyi sistematik biçimde birleştiri Araştırma alanında yöntemsel bilgi gösterir. Seminer konusu ile ilgili verilerin kaynakların, yorumların ve sonuçlarının bilimsel ve etik değerlerini kavrar.
bölüm öğretim elemanları Prof.Dr. Vedi Aşkaroğlu Öğr. Gör. Heves Bozbağ Dr.Öğr. Üyesi Murat Karakoç Dr. Öğr. Üyesi Hale Yağlıdere Dr.Öğr. Üyesi Halis Gözpınar
1 | 1. Araştırma konusunu belirleyebilirler. |
2 | 2. Araştırma konusunun amacını, konunun sınırlarını tespit edebilirler. 3. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilecek seviyeye gelirler. 4. Araştırma konusuna uygun bir başlık oluşturabilirler. |
3 | 5. Araştırma konusunun tez cümlesini yazabilirler. 6. Araştırmanın "ÖZ"ünü genelden öznele doğru hem yapısal hem de içerik açısından nasıl yazılacağını uygulayabilirler. |
4 | 7. Seçilen konun anahtar sözcüklerini belirleyebilirler. 8. Tez merkezinde nasıl araştırma yapılması gerektiğini bilirler. 9. Google akademik kapsamında nasıl makale ve kitap indirilip araştırma yapılacağını bilirler. |
5 | 10. Kaynaklara nasıl atıf yapılacağını bilirler ve uygularlar. 11. Giriş bölümünü uygulamalı biçimde yazabilirler. 12. Farklı bölümleri nasıl başlık atacaklarını ve bunları nasıl yazacaklarını uygularak öğrenirler. 13. Tartışma bölümünün nasıl düzenleneceğini bilirler ve bunu uygulamalı olarak gerçekleştirirler. |
6 | 1. 14. Farklı kuramları kullanarak tartışma yapabilirler. 15. Yaptıkları bilimsel araştırmanın sonuçlarını yazabilirler. 16. Araştırmanın kaynakçasını ilgili formata göre biçimlendirebilirler. 17. Araştırmalarının sunumu için teknolojiyi ve yazılımları etkili biçimde kullanabilirler. 18. Araştırmanın sözlü ve görsel sunumunu farklı ortamlar |
Birinci Öğretim
Ön koşul yok.
Yok
İçerik - Konuların dağıtılması - Araştırmanın nasıl yapılacağının kuramsal olarak anlatılması - Araştırmanın aşamalarının açıklanması - Araştırmanın uygulamalı olarak gösterilmesi - Veri toplama - İçerik analizi - Yöntem, kapsam, sınırlandırma - Literatür taraması - Okuma - Tez cümlesi - Giriş - Öz - Tartışma - Değerlendirme - Çıkarımlar - Kaynakça - Sunum
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | HAFTA 1. - Genel giriş - Dersin amacının ve içeriğinin tanıtımı - Dersin işleyiş biçiminin tanıtılması - Ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağının açıklanması - Konuların dağıtılması - Yapılacak görevlerle ilgili bilgilendirme yapılması - Haftalık ders programının sunumu | ||
2 | HAFTA 2. - Başlık, Öz, Anahtar Sözcüklerin belirlenmesi | Öğrencilerin Başlık, Öz ve Anahtar Sözcük yazımını uygulamaları ve geri dönüt | |
3 | HAFTA 3. - Kaynak taramasının yapılması | Kaynak taramasının nasıl yapılacağı öğrencilerle uygulamalı olarak gösterilir. | |
4 | HAFTA 4. Araştırmanın "Giriş" bölümünün yazılması | Önceki hafta öğrencilerin yaptıkları araştırmaların incelenmesi ve geri dönüt verilmesi | |
5 | HAFTA 5. Amaç, Kapsam, Sınırlılıklar bölümlerinin yazılması | Giriş bölümleri ile ilgili sunumlar ve geri dönüt | |
6 | Hafta 6. Yöntem ve Kuram bölümünün yazımı | Amaç, Kapsam, Sınırlılıklar bölümlerinin sunumu ve geri dönüt | |
7 | Dosya İnceleme | ||
8 | HAFTA 8. İlk inceleme bölümünün yazılması | Yöntem bölümünün sunumu ve geri dönüt | |
9 | HAFTA 9. İkinci Araştırma bölümünün yazılması | İlk Araştırma bölümünün sunumu ve geri dönüt | |
10 | Ara Sınav | İkinci Araştırma bölümünün sunumu ve geri dönüt | |
11 | HAFTA 11. Sonuç bölümünün yazılması | Değerlendirme bölümünün sunumu ve geri dönüt | |
12 | HAFTA 12. Farklı formatlara uygun biçimde Kaynakça bölümünün yazılması | Sonuç Bölümünün sunulması ve geri dönüt | |
13 | HAFTA 13. Genel Değerlendirme | Öğrencilerin makalelerini seminer olarak sunumları ve geri dönüt | |
14 | HAFTA 14. Genel Değerlendirme | Öğrencilerin araştırmalarını seminer olarak sunmaları ve geri dönüt | |
15 | Dosya İnceleme | ||
16 | A QUICK REVIEW | ||
17 | Final Sınavı |
Öğrencilere dağıtılan ödevler değişkenlik gösterdiğinden, her dönem ayrı bir kitap ve malzeme listesi oluşturulmalıdır.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 1 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |