GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HİT-303 HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI Ders 3 5 5,00

Lisans


Türkçe


'Metin Yazarlığı ve Editörlük’ bilgi ve becerisi bir halkla ilişkiler uzmanının sahip olması gereken niteliklerdendir. Bu derste Halkla İlişkiler amaçlı metin yazarlığının içerik ve teknikleri öğrenilecektir.


Dr. Öğr. Üye. Şule KARADAĞ ALÇI


1 Öğrencilerin, Halkla İlişkiler amaçlı metin yazarlığı alanları tanımalarını sağlar.
2 Basına yönelik metin hazırlama becerisini kazanmalarına sağlar.
3 Öğrencilerin, faaliyet Raporları ve Yıllıklar, Yönetici Özgeçmişi, Davetiye metni gibi metinlerin yazma becerisi geliştirmelerini sağlar.
4 Öğrencilerin, kurumsal mektup ve E-posta metinleri, Konuşma metni, Sertifika-Teşekkür-Ödül belgeleri hazırlama konusunda beceri kazanmalarını sağlar.
5 Öğrencilerin, kurum yayınlarının hazırlanması süreçlerini tanıma ve anlamalarını sağlar.
6 Öğrencilerin, kurumsal web sitesi içeriğinin hazırlanması sürecini öğrenmelerini sağlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Halkla İlişkiler Yazarlığı dersi ile öğrencilere; Halkla İlişkiler amaçlı metin yazarlığı alanları olan medyaya yönelik metin yazarlığı (tanıtım ve medya ilişkileri, röportajlar, özel haberler, kurum ve ürün tanıtımları…), Faaliyet Raporları ve Yıllıklar, Yönetici Özgeçmişi, Davetiye metni, Kurumsal mektup ve E-posta metinleri, Konuşma metni, Sertifika-Teşekkür-Ödül belgeleri, Kurum yayınları, Kurumsal web sitesi, Advertoryal, SMS – Kurum içi duyurular gibi çeşitli diğer metinlerin içerik ve yazım tekniklerinin hazırlanabilmesi konusunda teorik ve pratik bilgiler aktarılmış olacaktır. Halkla ilişkiler yöneticisi ya da teknisyeni olarak hizmet verdikleri kurum, kuruluş ya da kişiler için gerekli tüm metin yazımı gerekliliklerini içerik, format ve yöntem olarak öğrenmiş ve uygulayabilir olacaklardır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Halkla ilişkiler yazarlığı ve ikna süreci
2 Halkla ilişkiler yazarlığı ve etkili mesaj oluşturma
3 Halkla ilişkiler mesajlarında yazım süreci
4 Medya ve ilişkiler
5 Haber yazma ve teknikleri
6 Habercilik kuralları ve kaynakları
7 Basın bülteni ve haberin dili
8 Ara Sınav
9 Basın makalesi, haber mektubu, röportaj
10 Basın dosyası hazırlama
11 El ilanı, doğrudan postalama, yıllık, rapor
12 Kurumsal tanıtım yazarlığı
13 Reklamda yaratım süreci ve reklam metni
14 Etkili sunuş teknikleri
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Duğan, Ö. (2019). Gelenekselden Sosyal Medyaya Halkla İlişkiler Yazarlığı, Literatürk Academia. Onat, Ferah, (2014). Digital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Nobel Yayın Dağıtım. Bayçu, S. (2019). Strateji ve Uygulama Boyutuyla Halkla İlişkiler Yazarlığı, Nobel Yaşam Sevil Uzoğlu Bayçu vd. (2013), Halkla İlişkiler Yazarlığı, Anadolu Üniversitesi Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Bütünleme Sınavı 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 5 3 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 3 3 9
Ev Ödevi 8 5 40
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34
ÖÇ 1 1 3 4 5 1 4 5 5 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1 1 2 1 4 2 1 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 5 1 5 4 5 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1 2 1 1 1 4 2 3 5 2 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 5 2 5 4 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 4 2 2 5 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 5 2 5 4 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 1 2 1 1 1 4 3 2 5 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 5 5 5 4 5 4 3 1 4 1 3 1 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1 1 4 3 4 5 3 1 1
ÖÇ 6 1 1 1 5 2 5 4 5 2 1 1 2 1 3 1 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1 1 4 2 3 5 4 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek